Att bli dagmatte...

M

Minime

Funderar på att bli dagmatte för att minska min hundabstinens...och för att tjäna nån extra krona :smirk: men vad är rimligt att ta för tex en heldag med två promenader!? O för en halvdag med en promenad, modellen längre?! eller andra "kombinationer"...

Är det nåt särskilt man ska tänka på? Förutom då att man ska passa med hunden o ägaren? Finns det några "dagmatte-regler" man ska tänka på? :smirk:

O kattskrället?? :D Som är hundvan, skulle det kunna vara ett problem? Givetvis om det är en katthatande hund men... annars då? Skulle ni som har hund hos dagmatte/husse, vända er till er icke-kattägare framför en med katt??

O vad vill man som hundägare veta om en dagmatte?? I tex annonsen? O vad kan vara bra att nämna även fall att ägaren inte frågar?

Tips, råd och funderingar tack!! :bow:

Sv: Att bli dagmatte...

Minime skrev:
Funderar på att bli dagmatte för att minska min hundabstinens...och för att tjäna nån extra krona :smirk: men vad är rimligt att ta för tex en heldag med två promenader!? O för en halvdag med en promenad, modellen längre?! eller andra "kombinationer"...

Är det nåt särskilt man ska tänka på? Förutom då att man ska passa med hunden o ägaren? Finns det några "dagmatte-regler" man ska tänka på? :smirk:

O kattskrället?? :D Som är hundvan, skulle det kunna vara ett problem? Givetvis om det är en katthatande hund men... annars då? Skulle ni som har hund hos dagmatte/husse, vända er till er icke-kattägare framför en med katt??

O vad vill man som hundägare veta om en dagmatte?? I tex annonsen? O vad kan vara bra att nämna även fall att ägaren inte frågar?

Tips, råd och funderingar tack!! :bow:

Skriv att du kanske bara vill ta hand om hundar som är snälla mot andra djur (+ hundar)
Vet en som var dagmatte åt en hund och den var helt galen mot andra hundar även om ägaren hade sagt att den var jättesnäll :crazy: så du får passa dig lite...
men annars är det roligt att gå med hundar (även att cykla och bada med dem)
Man kan göra mycket roligt med hundarna bara ägaren tillåter det!

Ja du :)
Vi har ju hunddagis där jag har min häst. Så stallägaren är ungefär alltid hemma, det är hästarna å hundarna som är hennes jobb. H*n har 2 katter å vad jag vet så har det aldrig varit några problem dock är ju inte katterna å hundarna på samma ställe.
Men iaf så tar h*n 1 600 kr i månaden för dagis plats måndag till fredag. Då ingår 2 korta promenader och en utfodring i detta pris + att en del hundar får leka i trädgården, men då måste dom vara lekglada å komma överens med andra hundar. Men du får ju tänka på att detta pris är inklusive moms och är lagligt (alltså inte svarta pengar).

Tack för svaret.

O det är inte bara för katten skulle jag skulle "behöva" en snäll hund... sambon är lite harig av sej :p

Senast ändrad av en moderator:

Den dagen jag kommer börja söka efter en dagmatte åt min kille så kommer det varken göra till eller ifrån huruvida det finns en katt i familjen eller inte. Det är dock helt klart en fördel om katten ifråga är hundvan (och gillar hundar..) då Harry är van vid att leka med katten som finns här hemma och därför är övertygad om att alla katter är potentiella lekkompisar.

(off topic: vart i Sundsvall bor du förrästen?)

Jo det är klart, men hans hundvana är lite si o så. Den första månaden jag hade honom bodde han med mammas hund, men dom mest ignorera varanda...

Bor på Alnö... Cancerön ;)

Okej, funderade mest eftersom jag som sagt kommer behöva dagmatte till min skrutt så småningom, dock blir Alnö en bit att ta sig. :cool:

hehe! Jo det ska ju vara praktiskt oxå...

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 085
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 549
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 254
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Jag har tagit på mig uppdraget att vara dagmatte 06.00-15 ca, detta är varannan vecka. Det är 2 st lite mindre hundar. Vi kom överens...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 627
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30