Att avsluta projekt

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sedan min flytt hit haft en mängd olika projekt på gång. En del är avslutade sådana, en del annat är långsiktiga projekt medan annat är pågående. Jag stör mig en del på de pågående projekten, märker jag. Det är på dessa jag behöver lägga tid och energi för att få dem ur världen. Mycket har att göra med den röran de skapar medan de är pågående. Jag gillar inte att se röran.

En sak jag tyckte var en sak att prioritera, var att måla om taket i mitt kök, som är av trä men som mörknat med tiden. Jag trivdes inte i köket p.g.a mörkret. Så jag köpte ingredienser till äggoljetempera och första lagret målades. Nästa lager var inte lika enkel att få dit. Färgen i det första lagret ville flytta på sig. Det var för att jag var ovan vid färgtypen och hade inte gjort helt rätt i mina förberedelser. Lösningen blev att låta första lagret genomhärda och torka till. Efter två veckor provade vi igen, men det fungerade ändå inte. Färgen jag gjort i ordning för lager 2 hade hunnit bli gammal, och kanske hade inte heller första lagret härdat klart. Arbetet avbröts. Sedan dess har jag inte hunnit prova igen. Och under tiden som köket inte blir klart så är där en röra. En del grejer är utflyttade till andra delar av huset. Sedan behöver jag införskaffa några möbler som jag tycker saknas i köket.

Och sen är det ju röran utomhus, alla växter som fortfarande står i kruka och väntar på att planteras. Och entréverandan samt det inglasade uterummet har blivit tillhåll för allehanda bråte för de pågående projekten. Linolja, penslar, verktyg m.m. Mitt inglasade uterum skulle verkligen kunna bli jättemysigt om jag bara fick ordning där. Jag har börjat med rensningen, men det är fortfarande en del kvar.

Så fokus är numera att städa, röja och göra klart sådant som påbörjats. Och så försöka organisera saker och ting. Mitt kontor skulle verkligen också behöva en uppsträckning. Det ser förjävligt ut för tillfället.

Kanske hinner jag fixa lite i kväll. Senioren har tappat en sko igen så jag rider inte utan åker bara dit och sköter insläppet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 364
Senast: Yeah but
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 504
Senast: Saeta
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har varit i Stockholm 2 dagar. Efter jobbet igår åkte jag runt och gjorde lite ärenden. Dels besökte jag en ranverkstad, men...
Svar
0
· Visningar
810
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det här med att prioritera, hur gör man när saker som jag vill eller behöver göra är lika viktiga/oviktiga? Jag vet faktiskt inte. Jag...
Svar
10
· Visningar
1 948

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka