Att anordna en träningsritt

Skogsola

Trådstartare
Vår lokala idrottsklubb brukar ordna ett motionslopp på en mil grusväg där byns folk aktiveras med vandring eller cykel. Någon utombys hurtis kan till och med få för sig att springa.:eek:
Tänkte att komplettera med en ryttarklass i år.:idea: Nåt särskilt man ska tänka på?

Sv: Att anordna en träningsritt

För kunna ordna det gäller det att ha tillstånd för att få rida på den vägen. Tänk på att det kan bli motstånd från de som går/springer. Får ni rida där i vanliga fall? Vem äger marken där vägen ligger? Ta reda på det, fråga om ni får. Informera folk om att ni kommer att ha en träningsritt där. Hur många räknar du med skall delta? Är det nån som kan återställa vägen som den var innan? Tänk på att det blir spår (på ett eller annat sätt!)
Kommer ni att se till att hästskiten tas bort?

Sv: Att anordna en träningsritt

Det rids ju på de där småvägarna i vanliga fall. Det ser jag inte som nåt hinder. Möjligen vid parkeringen så kan man behöva städa bort hästskiten. Nåt större deltagarantal räknar jag inte med. Bara att hästarna blir ett litet uppiggande inslag. När de där vägarna anlades så trafikerades de enbart med häst och gångtrafik.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 923
Senast: linnsan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Även om livet är lite brokigt för tillfället så känns det faktiskt på ett sätt som att jag har börjat hamna i en allt större balans...
Svar
0
· Visningar
1 273
Senast: cassiopeja
·
Hundavel & Ras Hej! Jag är i hundköpartagen och postade ett inlägg här nyligen där jag fick lite input kring era erfarenheter av olika raser. Vi har...
Svar
19
· Visningar
3 809
Senast: Turelur
·
H
Gravid - 1år Jag är gravid i 15 veckan och är så fruktansvärt velig!!! Jag och den eventuellt blivande pappan har varit tillsammans i drygt 4 år...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 468
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar