Åtskilda boxar

Iddefixen

Trådstartare
Sitter och skissar på hur stallet ska vara planerat.
Problemet är att alla hästar inte kan få någon granne. Alltså två boxar har tex en gång eller ett annat utrymme mellan sig och nästa box.

Hittar inga regler som säger att hästar måste ha en boxgranne. Men måste de se de andra hästarna?
Har vagt för mig att det finns en regel ang att de ska kunna "nosa på" sin boxgranne. Alltså borde det inte heller vara ok med hela boxväggar?

Någon som har koll?

Sv: Åtskilda boxar

Hej!

Vet flera stall där det finns "ensamboxar", men jag vet inte om det är tillåtet.. (åtminstone ett av stallen är godkänt).

Min häst hade älskat att stå i en sån box- hon avskyr att ha kompisen nosande på henne...

/ Lavinia

En del hästar mår till och med bättre utan granne. Jag fick sätta upp boxgardin mellan två boxar för valacken var en riktig:devil:. Det blev mycket lugnare i stallet med boxgardin

Vad bra :)
På min skiss så blir fölboxen separerad från de andra, den har ingen box bredvid sig. Det känns mest som en fördel.

Liknande trådar

R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 231
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 322
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 050
Senast: Lavinia
·
Hästvård het o älskar hoppning. Snäll och lugn i hantering, behöver inte ens bindas upp i stallgången. Till bara för några veckor sen fick man...
Svar
19
· Visningar
1 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Omröstningar