Atmosfären under Globen-tävlingarna.

C

Catta

Hej!

Började bara undra under reiningen om wesern tävlarna uppskattar att publiken klappar o så under deras tävlingsritt. :confused:
Tänkte om det annars skulle känna som om de mest e ett showinslag o inte tävling??
Jag e inte så begripen i western o så men hoppas på o lära mig mer spec vad gäller bedömning. :crazy:

Tacksam för svar! :)

Hej! Många tävlingshästar som tävlas i western tål mycket skrika och ståj från läktarna...och många av ryttarna tycker det är kul att de hejar på...det blir som en liten kick. Även många hästar verkar gilla det.

När jag själv är inne på banan(i just reining) och det är tyst på läktaren, då blir iallafall jag nervös. Man hör på publiken om det är en bra spin eller ett bra stopp..
De flesta i reining är vana vid klappningar och visslingar under ritten. Det hör till..

Svensk publik är traditionellt rätt dålig på att hejja fram reining-ekipage. Du skall se stora europeiska och amerikanska tävlingar där läktarna formligen kokar när toppnamnen rider. Vilken stämning! Där kan man snacka oväsen!

Det är kanske inte så stor skillnad på reining och fyrspannskörningen. Där vill ju kusken sätta fart på publiken.

Det är kanske inte så stor skillnad på reining och fyrspannskörningen. Där vill ju kusken sätta fart på publiken.

Jo, iof men i fyrspann så vill man ju att publiken ska leva om så mycket som möjligt så att hästarna lyssnar bättre på kusken..... hm......

När jag själv är inne på banan(i just reining) och det är tyst på läktaren, då blir iallafall jag nervös. Man hör på publiken om det är en bra spin eller ett bra stopp..
De flesta i reining är vana vid klappningar och visslingar under ritten. Det hör till..

Visst, men jag tillhör nog merparten av publiken i Globen som inte e så insatt i bedömningen då det gäller reining.

Jag tycker de e synd att de inte har en förryttare som rider programet med kommentatorn som berättar samtidigt.
Pratade med en av de ansvariga för western i Globen o han sa att de inte hade plats för det tidsmässigt alltså.
Det tycker jag e synd... :crazy:

Tänkte/hoppas på o lära mig lite till nästa år.... (tänker man inte detta varje år? :D)

Om du vill lära dig mer så är du bara att gratulera :D
Det blir ju flera Westerntävlingar i stockholmsområdet nästa år. :idea:
Vilket innebär att du kan använda hela tävlingssäsongen att lära och sedan åka till Globen i November och hojta på rätt ställen :D

Kolla www.sqha.com under tävling eller kalender tror jag att det heter.
Stockholmsklubben skall ha en tävling, en på Okna och en i Enköping :idea:

Ha en westerninspirerad säsong :rofl:
Monke :)

Schyrrans tips! Det ska jag göra....
Kanske till o med blir omvänd! :o -> :D

Liknande trådar

Dressyr Nu har vi ju avhandlat var godkänt gränsen går och vart den faktiskt går (missförstå mig rätt ;)), det behöver vi inte fortsätta med i o...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 200
Senast: Emelei
·
Hoppning Hej! Min 16 åriga connemara kille har börjat vägra för mig. Enl tidigare ryttare har han gjort det också. Första tävlingen var...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 511
D
Western hej hej undrar om det är svårt att lära sig rida western , vill inte tävla men vill kunna de mesta o rida i western grejer , e så fränt...
2
Svar
20
· Visningar
3 397
Senast: ishmanda
·
Western Hej har hand om en studsig och rädd/nervös islandshäst och nu undrar jag om det är möjligt att rida och tävla vestern med isisar...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Sellan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Halt efter vila
  • Promenadskor vinter
  • Målbilder för trubbnosar.