Ätliga träd till kanin

P

Pretty

Hejsan, jag undrar vad ni brukar ge era kaniner för grenar att gnaga på?? Av vilken sort? Vad är det man ska undvika och går det bra för kaniner att äta Videung?? Tack för svar! :)

Sv: Ätliga träd till kanin

Hejsan, jag undrar vad ni brukar ge era kaniner för grenar att gnaga på?? Av vilken sort? Vad är det man ska undvika och går det bra för kaniner att äta Videung?? Tack för svar! :)

Det borde inte vara någon fara. Sälg o Asp är bra arter i alla fall till hästar och jag har även petat i några i akvariet ibland. Du kan ju ta det lugnt i början så du ser att kaninen tål det.

Klippt från en hemsida, "grenar eller färska löv/knoppar från tex bok, asp, sälg, hassel, lönn, björk eller obesprutade fruktträd. Tallris, granris och enris innehåller mycket näring och är bra att ge på vintern." Idegran vet jag är giftigt.

Jag ger grenar från oxelträd (vår häck), äppelträd och andra fruktträd såsom plommon och päron när de klipps.

När jag hade kanin fick han grenar från äppelträd. Det var mums :)

Min gamla kanin älskade äppelkvistar.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Hundhälsa Häromdagen kom en annons från en hunduppfödare i min närhet om nyfödda valpar som skulle vara leveransklara i mitten av december. Det...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Puffindog
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 363
Senast: TinyWiny
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 493
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar