Återkommande svullnad

Attaquer

Trådstartare
image_55b945cfe087c33cf2bdd5fa.jpg

Hej! Några funderingar på vad denna svullnad kan bero på? Den fanns för några veckor sedan (ca 4) och har nu kommit tillbaka, var HELT borta emellan. Fanns då i en dag och nu har den funnits i två dagar. Något varmt emellanåt, ganska hårt, torrt och fast, inte alls svampigt eller mjukt som tex gallor. Hästen visar ingen som helst ömhet, haltar inte men är möjligtvis något kortare i steget. Vad tänker ni om detta och vad skulle ni göra om det var er häst?

Hästen är relativt nyligen veterinärbesiktad u.a!

Första tanken är gaffelbandsgrenen, min som haft en skada där kunde vara fylld vid varmt väder, sedan ha ben torra som en fölunges vid kallare väder.
Jag hade gjort ett UL, utan att tveka.

Hej! Några funderingar på vad denna svullnad kan bero på? Den fanns för några veckor sedan (ca 4) och har nu kommit tillbaka, var HELT borta emellan. Fanns då i en dag och nu har den funnits i två dagar. Något varmt emellanåt, ganska hårt, torrt och fast, inte alls svampigt eller mjukt som tex gallor. Hästen visar ingen som helst ömhet, haltar inte men är möjligtvis något kortare i steget. Vad tänker ni om detta och vad skulle ni göra om det var er häst?

Jag hade kollat den hos veterinär -för att göra ultraljud tex.
Att den är relativt nyligen veterinärbesiktad spelar ingen roll -en besiktning är typ inte aktuell längre så fort den är avslutad... jag menar att besiktningen visar hur hästen är precis DÅ, den kan trampa snett på vägen ut från besiktningen eller vad som helst. En så stor svullnad som dessutom inte är mjuk hade jag velat kolla.

Ringbandet tänker jag på där. Min häst hade liknande. Åk in och gör ett UL tycker jag.

Liknande trådar

Hästvård Min häst kom in för 1v sedan med en liten svullnad på skenbenet och lite värme. Inte halt men kunde ev se liten markering i trav på...
Svar
2
· Visningar
1 113
Senast: Freazer
·
Hästvård Here we go again. Efter mer än 2 år utan skador så råkade vi ut för en hälta igen för en månad sedan. Hästen i fråga är ett finnhäststo...
2
Svar
20
· Visningar
4 349
Hästvård Har en 6-årig hopphäst som skulle in på vet check i slutet av okt. Strax innan var hon väldigt konstig på en hoppträning. Studsade...
2
Svar
20
· Visningar
3 578
Senast: hastis1234
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 364
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈