Agent Orange
Trådstartare
Min häst blir lätt lite seg och framtung och därför försöker jag alltid tänka uppåt när jag rider. Min tränare vill också att hästen ska vara hög och luftig och i uppförsbacke.. Jag blir lite konfunderad när jag läser alla trådar om hög rep. låg form. När min häst går som bäst, bär sig själv och när man inte har någonting handen, så är det när han är ganska hög i nacken. Jag rider honom ofta där, just för att det är då han arbetar och inte går på bogarna.. Självklart rider jag dit honom, det är inte händerna som gör jobbet..
Denna form kallar jag normal för oss. Hästen går i lod, arbetar med bakbenen och är rätt hög och fin. Låg form kallar jag det när jag släpper ut tyglarna och hästen sänker sitt huvud framåt, nedåt och får gå med ganska lång hals.
När man ser bilder på andra som rider i "normal" arbetsform är formen betydligt djupare än när jag rider min häst i för oss "normal" form. Rider jag då min häst för hög? Fast han själv vill gå där, och bakbenen jobbar??
Bara en liten fundering.... Vad tycker ni? Hur definierar ni "normal" arbetsform?
Denna form kallar jag normal för oss. Hästen går i lod, arbetar med bakbenen och är rätt hög och fin. Låg form kallar jag det när jag släpper ut tyglarna och hästen sänker sitt huvud framåt, nedåt och får gå med ganska lång hals.
När man ser bilder på andra som rider i "normal" arbetsform är formen betydligt djupare än när jag rider min häst i för oss "normal" form. Rider jag då min häst för hög? Fast han själv vill gå där, och bakbenen jobbar??
Bara en liten fundering.... Vad tycker ni? Hur definierar ni "normal" arbetsform?