Återbetalning Qliro/Nelly

Piek

Trådstartare
Jag beställde en klänning ifrån Nelly som jag fick skicka tillbaka. Betalade frakt+faktura avgift så som det stod på retursedeln. I bekräftelsen från Nelly att returen var godkänd stod att pengarna skulle betalas tillbaka till kontot som användes vid betalningen (om man betalat för hela klänningen antar jag det var då)

Nu fick jag ett mail ifrån Qliro där det stod att jag betalat för mycket och "klicka på länken för att fylla i kontouppgifter".
Jag är väldigt skeptisk mot sånna här mail och skickar inte gärna mina kontouppgifter, nu handlar det dessutom endast om runt 70 kr jag betalat så det är pengar jag klarar mig utan om det skulle vara så.

MEN det jag undrar är om jag ska anta att det här är ett "riktigt" meddelande ifrån Qliro eller ett bluffmail?
 
Från FAQ:en på Qliros web:

Varför behöver ni mitt kontonummer för att göra en återbetalning?
På grund av banksekretessen har vi inte tillgång till dina kontouppgifter efter att du gjort en betalning till oss. Därför behöver du meddela oss dina kontouppgifter för att vi ska kunna betala ut dina pengar. Vi måste även kontrollera kontouppgifterna för din egen trygghet. Uppgifterna kommer bara att användas för återbetalning.
 
Nu blev det ännu mer förvirrande! Kom hem och hade fått en påminnelse på ursprungsfakturan, alltså den innan returen var gjord och godkänd.
På mina sidor på Qliro står att jag har inget obetalt, påminnelsefakturan går till inkasso 1/1...
Nu är frågan ska jag betala den här fakturan eller ska jag få pengar tillbaka? Inkasso är jag inte sugen på...

@Lovisaleonora @mandalaki vet ni? :p
 
Nu blev det ännu mer förvirrande! Kom hem och hade fått en påminnelse på ursprungsfakturan, alltså den innan returen var gjord och godkänd.
På mina sidor på Qliro står att jag har inget obetalt, påminnelsefakturan går till inkasso 1/1...
Nu är frågan ska jag betala den här fakturan eller ska jag få pengar tillbaka? Inkasso är jag inte sugen på...

@Lovisaleonora @mandalaki vet ni? :p

Jag skulle ringa den imorgon och höra vad dom säger.
Har du betalt fakturan en gång? Eller gjorde du retur innan du hade betalat och kan det då vara så att påminnelsen gick ut innan returen var klar?
 
Jag skulle ringa den imorgon och höra vad dom säger.
Har du betalt fakturan en gång? Eller gjorde du retur innan du hade betalat och kan det då vara så att påminnelsen gick ut innan returen var klar?

Ja får försöka få tag på dem i morgon. Jag skickade tillbaka klänningen och betalade den delen det stod på retursedeln att jag skulle betala, har alltså aldrig betalat hela beloppet för klänningen. Returen fick jag mail i förrgår (tror jag det var) ifrån nelly att den var godkänd och mail ifrån Qliro idag att jag betalat för mycket.
Påminnelsefakturan är daterad 2015-12-22
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag beställde en grej. Pga usel information från företaget lackade jag ur och avbeställde. Fick bekräftelse från företaget, hade val...
Svar
3
· Visningar
953
Senast: Unafraid
·
Samhälle Beställde en grej på nätet den 29:de februari och betalade direkt via mitt kort. Betalningen låg sen som skyddat belopp. Nu på morgonen...
Svar
12
· Visningar
1 789
Senast: Fibusen
·
Juridik & Ekonomi Jag beställde tidigt i våras saker på nätet från en större butik. Fick sakerna och en faktura. Så långt inga problem. För ca två veckor...
Svar
6
· Visningar
804
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Jag har väl som alla andra blivit "luttrad" av olika typer av hästmänniskor :angel: Men nu ska jag berätta om en solskenshistoria :)...
Svar
2
· Visningar
1 737
Senast: djezima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp