Återanvända ättikslag inlagd zucchini?

Lingon

Trådstartare
Jag har massor med zucchini i trädgården och för 1-2 veckor sen la jag in några i en klassisk 1-2-3 lag. Kan jag använda den lagen en gång till? Eller bör jag göra en ny?

Det gäller alltså inlagd hemodlad zucchini som läggs in rå.

Nej du ska inte återanvända ättikslagen. Lagen har inte längre rätt proportioner när den är använd och garanterar inte längre en säker inläggning. Dessutom kan du räkna med att lagen har blivit kontaminerad av bakterier/svampar när du öppnat och stängt burkarna flera gånger för att ta av zucchinin, de mikroorganismerna vill du inte starta din nya inläggning med.

Nej du ska inte återanvända ättikslagen. Lagen har inte längre rätt proportioner när den är använd och garanterar inte längre en säker inläggning. Dessutom kan du räkna med att lagen har blivit kontaminerad av bakterier/svampar när du öppnat och stängt burkarna flera gånger för att ta av zucchinin, de mikroorganismerna vill du inte starta din nya inläggning med.

Så synd...

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
336
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 330
Senast: Sassy
·
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 298
Senast: KesoNeso
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar