Äter upp min hästs man..

lobell

Trådstartare
Detta är väl ett i-landsproblem, men tacksam om nån kan svara.

Jag har en häst med lång fin man. Och då det jagas för fullt nu så har vi våra hästar ihop med grannens utanför stallet då de andra hagarna ligger i anslutning till skogen.

Problemet är att grannens häst har ätit upp sin hagkompis man under sommaren, bara stubb kvar och har nu börjat gnaga på min häst.
Finns det nåt knep som gör att han slutar? Nåt att smörja in?

Sv: Äter upp min hästs man..

Tabasco, peppar, crub-nix, något sånt kanske kan funka?

Är jättetråkigt när det blir så.

Funderar på att göra en fläta och sen ta nylanders hästkräm, peppar och vatten och pensla in med.
Tråkigt bara om det blir helt brunt och geggigt då manen är vit :(

Var köper man Krubb-nix, hittar inget när jag söker.

sånt här antibit typ för flugor, en del funkar mot bitande hästar oxå iaf på täcken. värt att kolla upp.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 234
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
927
Senast: Fiorano
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
1 164
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 510
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar