Äter konstiga saker!

M

Minime

Läste i en annan tråd om vissa katter som hae lite udda matvanor. Några åt ekol-olja o nån annan senap... Mumma! :D

Min Charlie äter, förutom alla sorters skräpmat som husse "tappar" åt honom även grönsaker, och en gång lämnades en bit Hawaii-pizza kvar på kvällen o på morronen efter var den rensad på ANNANAS!! :eek: Inte skinkan eller kanterna eller så...annanasen!! :rofl: Tyvärr kan små kisse-magar inte smälta annans särskilt bra (uppenbarligen) men det kom ut igen :smirk: på gott o ont...

Bara min kisse som är all-ätare?! :D Vad har era kissar satt i sej för lustigt?! :banana:

Sv: Äter konstiga saker!

Min ena katt är helt galen i honungsmelon :d . När jag äter det så sitter hon bredvid och slår med tassarna efter den, och när hon får en bit så kastar hon i sig den :)

Baloo äter kokt skinka (kanske inte så ovanligt:smirk: ) Sedan äter han honungsmelon och nyponsoppa:D Även gröna oliver är smaskens.

Bagheera äter däremot bara tomat och äpple som vi vet än. (är en lite kräsen kisse!)

Vår Hugge äter nog nästan allt, i alla fall om han får stjäla det :rofl:
Tex Strumpludd, sylt och bröd smaskar han i sig med god apitit:crazy:

Olje-kissen gillar även Broccoli, sparris och lite annat.

En katt jag hade för många år sen var heltokig i pizza och Dumle-kola. :crazy:

Jo :crazy: Han är lite tokig den kissen :p (Han får eg inte äta strumpludd för vi tycker att det inte är nyttigt för honom men om han ser att man ska plocka upp dylikt så rusar han fram och glufsar i sig :eek: )

Det är då min katt som gillar senap... Sen älskar han skinka i alla former! Ketchup och tomatsås är också mumma, broccoli, ostbågar (dom slickar han bara på tills dom blir helt sunkiga..), McDonalds pommes, ost, hundens torrfoder knaprar han på om det finns något kvar i skålen. Finns säkert mer men jag kan inte komma på något just nu. Ska tillägga att detta är absolut inget han utfodras med utan det är saker han fått smaka i små mängder! Utom skinkan som han får en liten bit av dagligen.... :angel:

Mina föräldrars katt Caesar är heltokig i oliver. Snor dem gärna ur martiniglaset :d

Min katt Benson (död sen många år nu) gillade rå potatis, satt alltid på vasken bredvid mig när jag skalade potatis så att han kunde snappa åt sig smakbitar. Gurka var också godis för denna misse.

Min katt tycker inte om nånting nästan.. :D Snusar lite i skålen sen kommer hon till matte o jamar och vill ha nåt annat..Kan vara smått irriterande haha!
Jag lovar hon har inte alls blivit bortskämd :angel: äter ju efter ett tag då hon märker att det inte går att tjata på matte..

De enda gångerna hon ä alldeles galen är när jag skär rått kött?!helst fläskfilé!! ger henne inte det men...skriker som besatt vid mina ben.. :D

Min förra katt Busan var helt tokig i lösgodis! :d helst skumgodisar..tyckte även om strips och vitlöksdressing :eek:

Isola älskar skumgodis, något hon dock inte får eftersom det inte känns som om det är särskilt bra för henne. Dock lyckas hon nån gång om sänder stjäla en och då är det lögn att försöka få tag på henne.

Men det konstigaste med henne är egentligen allt hon INTE äter. Hon äter inte rått kött öht, oavsett vad det är. Köttfärs, innanlår, kyckling, fläsk - hon ratar allt. :crazy:

Min kisse Cocos är speciellt förtjust i oliver och avocado :)

Knäckerbröd gillar den ena, särskillt när husse går upp på natten för att ta en liten bit för att få ner ett hårstrå från den andra katten som satt sig i hans hals, då ska hon alltid ha sig en bit! :smirk:
Annars är mjukost en stor favorit, särskillt hos raggisen!
Tonfiks blir de också tokiga av.
Har på senare tid även märkt att de verkar gilla lukten av kikärtor, fast de vill inte ha när jag visar vad det är! :D

Willa älskar majs och burkchampinjoner men äter ingen annan fisk än tonfisk och skinka går knappt att lukta på enligt henne. Vissa sorter av kattgodis slinker ner men det är inte många.

Saga äter allt som sambon äter. Saltade lantchips och popcorn är favoriten. Matrester är inte så bra att lämna framme för då är fetma-tanten där och smakar.

Mammas kisse Lima älskar honungsmelon och blir helt till sej så fort hon känner lukten. Vet inte vart hon ska ta vägen riktigt.

Sin Siames är helt tokig i riskakor :rofl: Han kan ligga och stensova men tar jag ett bett på en riskaka kommer han springande och gallskriker.
Sen älskar han choklad i alla former, kakor och godis.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Sabotage?

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka