Äter inte.

N

Nostalgitripp

Jag köpte en häst i söndags och hon vill inte äta. Jag vet att hästar kan bli dåliga i maten när de kommer till nytt stall. Nu har hon dessutom haft samma ägare i 12 år innan hon kom till mig.

Hon äter ensilage och äpplen om jag matar henne från handen. Men kraftfodret luktar hon inte ens på. Jag har testat ge henne direkt från handen men hon rör inte en min.

Hon har precis samma foder nu som hos gamla ägaren. What to do?! :eek:

Sv: Äter inte.

oj då, hästen är nog deppig och ledsen :( Har den snälla kompisar i hagen?
Pyssla mycket så hon lär känna dig och känner sig lite gladare. Kan inte gammla ägaren komma och hälsa på?

Sv: Äter inte.

Byt foder eller gör som jag gjorde jag brydde mig helt enkelt inte om det alls. Så länge den äter hö eller liknande så spelar det ju ingen roll om den inte äter kraftfodret någon vecka. Gör också som lindsen säger pyssla om hästen mata den med äpplen bananer morötter och gå ut o gå på promenad med den till och med sjunga för hästen kan hjälpa även om man ser ut som en total idiot så tycker inte hästen det;).
Min gamla mamma som inte kan eller vet något om hästar står och sjunger för mina hästar när hon är med på stallet och dom står o "sover" när hon är där så hon får klappa på dom o kela med dom. Jag tror till och med att mina hästar hellre ser att morsan kommer till stallet än att jag gör det för när jag kommer skall det tränas:angel:. Jag tror att det är en bra terapi för sådana här problem det kommer säkert att lösa sig:idea:. Bara var mycket med hästen och visa den att du kommer att vara där när den behöver det.

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: mily
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
4 288
Senast: Badger
·
Foder & Strö Ja, behöver ge tillskott för Zink och Kopper. Har gett från Krafft och Trikem, det har funkat super bra. Bytte sen till ForagePlus och...
Svar
14
· Visningar
1 980
Senast: Oknytt
·
Hästvård Min ena häst (shettissto, 1 år) har den senaste tiden ofta haft lös avföring. Första gången jag lade märke till det var det ganska kort...
Svar
11
· Visningar
1 752
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka