Äter inte..

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare dockan_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 689
D

dockan_

För några dagar sedan fick vi alla i stallet veta att de var en häst som fått feber och var hängig, och vetrinär och allt var ute och vi har något virus i stallet, sedan blev en till häst febrig och vi är nu isolerade och allt.

Nu är det bara dom 2 som har haft feber och varit hängiga och så.

Nu till mitt problem.. Mina två hästar har inte feber, men igår kväll när jag kom till stallet runt 5 så stog min ena häst och bara vilade, så som hon brukar stå när hon har ätit klart och inte har något att göra.

När jag öppnade boxdörren låg ALLT hösilage där, från eftermiddagen vilket är 5 kg.. Jag chockades över att hon inte ätit upp något.. Men sen stack hon ut huvudet och åt av grannkompisens höpåse litegrann..

Imorse när jag kom hade hon inte ätit upp morgonhöet heller! Jag tempade henne, men ingen feber där.. Berättade detta för stallägaren, och hon sa att hon hade varit matglad i morse i krubban med morötter och så, de åt hon..
Hennes tänder är inget fel på, och hon är allmänt glad och så i hagen..

Vad fan kan det här vara? Sedan så käkade hon också halm igår vill jag tillägga ur sin bädd i boxen.. :crazy:

Sv: Äter inte..

:bump:Du hon kanske vill ha hö..du skrev att hon inte åt ensilaget utan grannens hö.Bara en tancke Ha de Chik:bump:

Kollat så att det inte är något fel på hösilaget? Bara en tanke..eftersom hon t.o.m. föredrar halm..

Har hon bajsat som vanligt? Om hon inte har det så kan det vara en lindrig förstoppning på G, som kan bli värre utan att något görs. Så mitt råd är att kolla om hästen bajsar som vanligt!

Liknande trådar

Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 815
Senast: WSLPZF
·
Hästvård Luftar lite tankar, har varit i kontakt med vet men vi avväntar. Kommer ut i stallet igår och tycker att min häst ser lite väl hängig...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: Lindsen
·
Hästvård Min häst hade svullna beh när jag kom till stallet imorse. Så hängig ut så jag tempade honom. Ingen feber jag försökte longera honom...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: steven
·
Hästvård Igår när jag kom till stallet så hade min häst ett supertjockt bakben, jag tänkte lymfangit och då är det ju bra att röra på sig lite...
Svar
12
· Visningar
1 499

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka