Äter dåligt

Innan du avmaskar så skulle jag råd fåga vet. Det låter inte som om han mår så bra i sin lilla mage. Så det kan va posetivt att prata med någon inan . Men min chansnig är att han lider av spolmask.Vilken faktiskt är den vanligaste orsaken till att valpar blir dåliga i magen. Kanse skal varna dig då valpen är avmaskad bli inte chokad då valpen skiter ut bajsar som endast består av mask. Min sambo fick världes chok och körde våran lilla valp akut till vetrinärena i tron att hon var döende. Gissa om vet fick sej ett ganska så roligt stund. Medela nu mig om jag har fel i min chansnig är du snäll.Och du Lycka till krama valpen.

det finns ett pulver i djurbutiken som luktar godt,
och hundarna brukar äta på en gång med det,
pulvret är sunt også,vitaminer och mineraler särligt för valp.du skall bara ha två tre korn på maten.
dette pulvret hjälper även till att stabilisera magen. och avföring.

Han är superpigg och börjar förvandlas till en riktig slyngel! :crazy:

Magen är ngt bättre dock inte helt bra anser jag. Ska avmaska honom imorgon och ringa vet. Däremot så går allt åt rätt håll, tycker bara det går så sakta.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
518
Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
2 020
Senast: Bison
·
Hundhälsa Min tik köper så sällan så jag kommer inte ihåg hur det brukar vara… Men, hon började löpa (rödblandad flytning) 17 januari, gick in i...
Svar
4
· Visningar
1 541
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Vi hämtade hem en 8-veckorsvalp i tisdags som har ätit dåligt sedan han kom hem, UA på veterinärbesiktningen och avmaskad innan...
Svar
10
· Visningar
1 796
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Valet i USA
  • Vinterföräldrar 23/24

Hund, Katt, Andra Djur