MinIan

Trådstartare
Nu tack och lov har snön försvunnit för i år hoppas jag ;)

Men jag har en grymt irriterad beteende på min hund, hon ska äta snö då hon springer fritt, så får hon massa snö i halsen och hon hostar och kräks nästan, hur ska jag få bort detta beteende?

jag kom och tänka på dessa halsband som vibrerar, de ska väl inte utsätta hunden för skada eller liknande? utan jag vill som har nått som får bort hundens snöfixering! eller vad jag ska kalla det..

jag har aldrig använt dessa halsband så jag vet ej hur de är, många förespråkar dem för de bara vibrerar och många kallar det djurplågeri, men då vissa säger att de vibrerar mindre än deras mobiltelefon, då kan den väl ändå inte vara djurplågeri?

för det är omöjligt för mig på avstånd att säga nej till henne, man hinner inte med, hon fattar ju tydligen inte vad jag menar och kollar dumt och tar en tugga snö igen typ.

Då hon är kopplad håller hon inte på sådär, annars hade det varit lättare att säga till då hon väl ska ta en tugga.
är det fler som har samma problem?
ja, jag behöver råd och tips!

Sv: Äta snö

Min hund är likadan. Han älskar snö, både att rulla sig i och att äta den. Å jo, visst kan han hosta å kraxa till, ,ja till o med få en pipande andning men det gissar jag på att det har att göra med att det blir kallt. :p

Men jag ser det inte som ett problem så jag kan inte påstå att jag har några konkreta å bra tips till dig. :o
Klart, om hunden skulle kräkas upp vatten inne så skulle det ju snabbt bli problem men inte annars.

En tjejkompis schäfertik är oxå tokig i snö, fast där var det ett problem eftersom hon åt så mycket snö att hon blev svullen runt buken på alla promenader, :eek: så det fanns inget att göra annat än att hålla tiken kopplad å under kontroll när det var vinter.

Hoppas nån annan kan hjälpa dig då jag inte kan. :)

Sv: Äta snö

Det är inte för att svalka sig hon äter snö då? Våra två äter också snö när de springer lösa.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 730
Senast: fixi
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
13 862
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 465
Senast: Migo
·
Övr. Hund Igår var nog den värsta dagen i mitt liv, min älskade hund som varit sjuk under en längre period blev plötsligt akut dålig. Det började...
Svar
5
· Visningar
3 006
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Senast tagna bilden XVI