äta och nervös?

E

Eccu

är det vanligt att hästar vill äta då när de är nervösa? Jag har tänkt lite på det och konstaterat att min häst vill äta då hon är nervös. Farligt? Nån som vet hur det är ?:)

Sv: äta och nervös?

är det vanligt att hästar vill äta då när de är nervösa? Jag har tänkt lite på det och konstaterat att min häst vill äta då hon är nervös. Farligt? Nån som vet hur det är ?:)

Har inte riktigt vart med om det. Men varför är hon nervös?
Nervösa hästar kan ofta vara lite tunna och om man då göder upp dom så brukar dom oxå trivas och lugna ner sig.
Kraftfoder kan dom väl sätta i halsen men se till att allt är lugnt runt omkring henne, är hon orolig att andra hästar ska komma och äta upp hennes mat isåfall är det bättre hon får gå själv el med en annan häst. Hon kanske är osäker i flocken el i stallet.

för att man tillexempel står stilla och jag talar med nån. hon är nog inte heller klen och är annors helt frisk.. tror du det bara kan vara en ovana?

Det gör min polle också. ^^ vet inte vrf

ok.:) men du tror inte det är farligt eller så?;P

Liknande trådar

Mat Jag har nyss köpt en Le Creuset-gryta och vill så gärna göra goda bröd i den! Dock är jag lite nervös då många recept vill att man ska...
Svar
15
· Visningar
653
Senast: Caoimhe
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 962
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 451
Senast: Inte_Ung
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024