Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Har rundbal åt mina hästar. Inget nät eller annat. Har sett att hon nästan alltid plockar en tugga, vänder sej om och tuggar i sig den från marken istället för att tugga direkt från balen. Förstår ni? Nån som har nån häst som gör likadant och har några idéer om varför?
Hästen är byggd och gjord för att äta och tugga i markhöjd. Det är inget konstigt alls att din häst gör så utan precis som den är avsedd att konsumera foder rent naturligt .
Som Mackan sa är det så hästen äter naturligt. Min häst äter likadant fast från hönät, han tar en tugga och står sen och äter/tuggar med huvudet nära marken.
Foder & Strö
Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.