Äta ägg??

Sv: Äta ägg??

Men om de äter båda på en gång då? För de tar ju fågelägg :(
Och vad är det farliga? Koncentrationen av äggviteämnena (proteinerna)? Och om man skulle ha mat som det var blandat äggvita i, är det fortfarande lika farligt? Scrambled eggs? ;)

Vitan gör att dom inte kan tillgodose sig B-vitaminet Biotin som värma äggvitan lite innan man ger den.finns i gulan. Man kan ge gulan rå och värma vitan lite i micro eller nått.

Jag har nog aldrig hört att katter tar fågelägg.

Senast ändrad:

Vänta lite, nu hänger jag inte med?
Vitan gör att dom inte kan tillgodose sig B-vitaminet Biotin som värma äggvitan lite innan man ger den.finns i gulan.
Vad menar du här??? :confused:
Sen förstår jag inte riktigt är det bara råa ägg som är giftiga eller både och?
Sen tar katter omkring mig all mat de kan få tag på, då de är "vildkatter". Alltså, de är tama (en del iaf), men de blir inte utfodrade av människor utan föder sig själva.

Och hur märker man om de skulle bli sjuka av det? Vad ska man göra då? Har inte sett någon katt må dåligt i samband med att jag sett att de fått i sig ägg.
(Har dock inte märkt att kissarna mått synbart dåligt, fast de äter ju iofs allehanda sopor, bröd och lite annat som inte alls passar i kattmagar)

Ja, jag har lärt mig att katter är rovdjur och inte asätare.
Eftersom jag skrev att du ska värma vitan lite, så gäller det förstås bara rå vita. Ger man dom ofta ägg och dom inte tillgodogör sig B-vitaminet så får dom ju förstås B-vitaminbrist i längden.

Aha, då hänger jag med. Då behöverjag inte oroa mig för när katterna sätter i sig nåt ägg då och då! Vad ska man göra med alla strykande katter sm är runt ens gård? De kommer med jämna mellanrum och jamar sådär hemskt. Är fula i pälsen, men ser ändå ut som tamkatter. De är oftast rätt ok i hull också. Inte på vintern dock, men då är det ibland folk i stallet som matar dem. Vilda katter har vi massor av, dem gör vi inget med såklart. Bara stödmatar under vintermånaderna om de ser ut att styrka med typ.

Liknande trådar

Övr. Katt Våra katter vägrar äta blötmat och därför behöver jag hitta ett torrfoder som är okey. Vi har provat SMAAK Cat Adult Sterilised Kyckling...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
31
· Visningar
1 209
Övr. Katt Chimera eller chimär är vad det kallas om två foster i ett tidigt stadium slås ihop till ett. När jag läst om det tidigare (och på...
Svar
17
· Visningar
1 165
Senast: Asko
·
Övr. Katt Som rubriken säger så har nu vår stallkatt kommit på att han kan döda grannens höns. Hur ska jag få den att sluta? Tror ni det fungerar... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
4 590
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka