ASVT auktionen, någon som shoppade?

via

Trådstartare
Vi köpte ett fölsto, Jalusie. Är det någon annan här som köpte häst igår?

Sv: ASVT auktionen, någon som shoppade?

nej men jag ville väldigt gärna ha västerbo-hästen, västerbo merlot lr va han hette..

men har inga pengar, tid å plats så då får man låta bli :p

Jag var med och bjöd,men handlade inte.Martha,var du med och bjöd på Supergill-betäckningsrätten?

Den tänkte vi bjuda på, men servern krånglade, så vi kom bara precis in så att vi hann lägga budet på Jalusie. Vi hade ett par ston till som vi nog hade bjudit på annars också.

Se där, en klok människa:D
Fick ni vad ni ville?

För en kille med återkommande problem med bl.a. gaffelbanden så var det helt OK.... Även om den snåla sidan i mig givetvis ville ha mer.
Hur går det med Musse föresten? Nu när snön kommit känns våren och betäckningssäsongen avlägset....

Undrar om jag bjöd på den?`Fast det stod inget om gaffelband i vet.besiktningen.Men det var enda av de äldre som var en "han".

Undrar om jag bjöd på den?`Fast det stod inget om gaffelband i vet.besiktningen.Men det var enda av de äldre som var en "han".

Det var en 5 åring, en 8 åring som var "han" eller var det en till?
I vilket fall som...
Han har haft problem förut med gaffelbanden, men eftersom vi på senare tid inte startat honom ner än 1 gång/ månad så har det på senare tid inte varit något problem. Men det är ju så att man tröttnar på en häst som kostar mer än vad den springer in, speciellt som i detta fall då hästen är bolagsägd och står hos ett dyrt proffs (tänk vad bra han hade fått det hos lilla mig i stället :angel: ).

Det går väl hyfsat med Musse. Vi börjar närma oss kval. Nu när vi sett röntgen bilder på hans stackars tillknölade patella, fattar vi inte att han kan springa, men det kan han. Pigg och glad, äter bra, och är i fint hull.

Via: Gud vad glad jag blir! Hoppas att det går bra, ska hålla ögonen öppna efter honom.

Lines: Det var inte Flashen jag menade. Han gick ju för 31.000 och det skulle passat bra i min ficka med lite % på de pengarna. Den jag är inblandad i gick för ynka 13.000.

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
313
Senast: Unafraid
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 690
Kultur Jag har för exakt 90 dagar sedan och ca 1350 minuter sedan förvärvat mig en akustisk stålsträngad gitarr och gett mig fasiken på att...
Svar
17
· Visningar
535
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025