Aspberger?

S

Shira troj

Min pojke fick som är 8 år fick diagnos Aspberger i dag. Någon som kan hjälpa mig med att förstå mer av det. Kan sos hjälpa mig? Habiliteringen sa inte så mycket och jag kan inte ett dugg om diagnosen. Hjälp:confused:

Sv: Aspberger?

Googla autismforum så hittar du en sida med massor av info.
Förresten heter det asperger, inte aspberger. :p

Sv: Aspberger?

Det finns bland annat denna förening du kan kontakta: http://www.attention-riks.se/ De har en hjälplinje också har jag för mig
Annars gör som Linda sa och googla. :)

Jag hade kunnat skriva mer, men tyvärr sitter jag med brutna fingrar och försöker skriva. Men att få diagnosen brukar vara något positivt, nu blir det lättare att förstå och hjälpa/stötta. :)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 361
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Mitt ena barn utreddes under försommaren och diagnosticerades med medelsvår ADHD samt autism grad 1. Hen är 7 år så ganska liten, och...
2
Svar
28
· Visningar
6 484
Senast: Snurrfian
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 840
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden