Åskan slog ner igen den här gången var det tack och lov inte så mycket som gick åt skogen. Det slog ner ordentligt 2016 och då var det betydligt mer som gick sönder och det tog en halv evighet att få allting fixat. Så nu funderar jag på om man ska installera åskskydd. Jag har bott här sedan 2005 och var tredje fjärde år har det slagit ner så pass att någonting gått sönder. Mitt hus ligger sist på ledningen. Bakom är det bara skog
Så det jag funderar på är ett åskskydd eller om det kallas överspänningsskydd som monteras i elskåpet utanpå huset? Framförallt för att skydda värmepump och vattenpump det blir lite jobbigt utan vatten och värme faktiskt
Har ni åskskydd på era hus? Har det trots det gått sönder något vid åska? Vad kostade det att installera?
Så det jag funderar på är ett åskskydd eller om det kallas överspänningsskydd som monteras i elskåpet utanpå huset? Framförallt för att skydda värmepump och vattenpump det blir lite jobbigt utan vatten och värme faktiskt
Har ni åskskydd på era hus? Har det trots det gått sönder något vid åska? Vad kostade det att installera?