Mjuff

Trådstartare
Är det någon som har tävlat i Askim och kan tala om för mig hur deras debutantbana är? Och tävlingen i allmänhet? :)

Sv: Askim

Har inte själv ridit den men varit med som hästskötare till ett gäng hästar i olika utbildningsnivå. Allt från unghäst till mer rutinerade, vet att en annan bekant debuterade på banan och kom runt utan några som helst beskymmer.

Vi tyckte banan förra året var superfin, otroligt fina och välbyggda hinder och trevlig bansträckning. Hindrena var enligt mig inbjudande, och trevliga. En ganska snäll bana skulle jag säga, men allt beror ju på vad man jämför med. Vattnet var väl det som ställde till det för en del hästar av vad jag kunde se, ett vanligt vatten men som var (inte säkert det är samma) pyntat med en liten fiskebod med tillhörande när+färgglada bojar.

Överlag en trevlig bana som sagt vilket jag upplevde att de flesta tyckte. Även ryttare till de hästar som jag hjälpte till med. Samtliga i min bekantskapsträff sa att de skulle åka tillbaka om det var så att det fanns passande hästar nästkommande år.

Annars var tävlingen i min mening välorganiserad, fina banor, bra funktionärer etc. Det mesta flöt på riktigt bra, trevlig stämning. Framridningen till dressyren kanske är aningens tung men då är man petig. Bra med mat etc. Även banan för hoppning + framridning där är superfin. En bra tävling skulle jag säga, men jag red å andra sidan inte heller. :)

Terrängen var uberlåg och lätt förra året som dom även fick kritik för av TD så det finns ju risk för att den vässas till lite i år. Men supertrevlig tävling med lite barnsjukdomar som dom nog rättat till i år!

Vi var ju där på startfälttävlan o de hade byggt lite nya hinder men de var små o söta. Dressyren gick inomhus o det var ingen hit då ridhuset är rätt gammalt o mörkt. Hopp banan är stor o fin o går på gräs, sluttar lite.
Arrangemanget var bra med många funktionärer som kunde det dom skulle kunna! Vi var jättenöjda o har tänkt åka på deras "riktiga" tävling.

Tack för era svar! Då tänker jag minsann åka dit, skoj! :D

Hoppas de inte försvårat terrängen allt för mkt från förra året. ;) Men det klart är det FÖR lätt är det ju inte utslagsgivande heller. Ska nog bli bra. :)

Det tror jag inte dom gjort.. det var mest höjden som var ponnymått för att vara en 90 klass.. hade det inte varit stilterräng i hermanstorp samma dag hade jag kommit dit och kollat!

Ambulansavgiften var jäkligt dyr.. dom gick ut i ryttarmeddelandet med 400 spänn men jag och säkert en del andra var på dom rätt mkt om det så det blev 300 till slut! Hoppas dom får ett bättre avtal detta året!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
248
Senast: MJLee
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Två svenska mästare i fälttävlan korade under helgens tävlingar i Kristianstad. Wynja Eriksdotter Rubin och Mikko Moisala var...
Svar
0
· Visningar
92
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter När de nordiska mästerskapen i fälttävlan avgjordes i Köpenhamn i helgen blev det en tävling som innehöll flera fina framgångar för de...
Svar
0
· Visningar
99
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I helgen arrangerade Häggums sportryttarförening Folksam Ponny-SM i fälttävlan. Tävlingarna gick på Häggum samt Grevagårdens...
Svar
0
· Visningar
107
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama