Åsiktsregistrering

Killaloe

Trådstartare
Så, SD tycker att åsiktsregistrering är en rimlig väg att gå. För närvarande handlar det väl mest om muslimer men alla vi som gjort vår historieläxa inser väl att det inte slutar där.

Därför, inspirerad av ett inlägg på FB, tycker jag att vi på buke kan hjälpa till och vara riktiga svenskvänner. Delge era åsikter och #hjälpjimmie

Här är mina åsikter
Jag gillar; katter, choklad, böcker, mångkultur, min vita och kränkta medelålders hanhund, festliga strumpor, västkusten och yoghurt.

Jag gillar inte; rasister, homofober, när glassen är slut, vinter på västkusten, tidiga morgnar och åsiktsregistrering.

Så, SD tycker att åsiktsregistrering är en rimlig väg att gå. För närvarande handlar det väl mest om muslimer men alla vi som gjort vår historieläxa inser väl att det inte slutar där.

Därför, inspirerad av ett inlägg på FB, tycker jag att vi på buke kan hjälpa till och vara riktiga svenskvänner. Delge era åsikter och #hjälpjimmie

Här är mina åsikter
Jag gillar; katter, choklad, böcker, mångkultur, min vita och kränkta medelålders hanhund, festliga strumpor, västkusten och yoghurt.

Jag gillar inte; rasister, homofober, när glassen är slut, vinter på västkusten, tidiga morgnar och åsiktsregistrering.

#hjälpjimmie

golit gillar golit, troll- sat- och kjoltyg.

Jag gillar... Monster, ungarna, chili, vitlök, chokladglass, inspirerande hundträning, lukten av granskog, snö, sol, spännande apparater, nya upplevelser och ork

Jag ogillar skitstövlar, puckon, folk i allmänhet, vaniljglass, kalla fötter, rassenassar, Skåne, mörker och trötthet

#hjälpjimmie

Bra initiativ!
Jag gillar: äventyr som går ut på att man går till en ny icaaffär, katter, starka kvinnor, lösgodis mitt i veckan, böcker, mina skämt, Shoreline och filmjölk.

Jag ogillar: världen, människor som går för långsamt i rusningstid, rasister, antifeminister, känslan av att man aldrig skulle tagit den där sista ölen samt åsiktsregistrering.
#hjälpjimmie

Jag gillar: lakrits, att sitta på saker tills de fryser till is, vin, min flock, Finland, färska fikon, socialporr, mer vin, QI, ost

Jag gillar inte: Brio frukt, Peter Wahlbeck, smygrasister, öppna rasister, korkade människor i största allmänhet, Coca Cola, slappa handslag, att inte få vara ifred

#hjälpjimmie

Jag gillar: lakrits, att sitta på saker tills de fryser till is, vin, min flock, Finland, färska fikon, socialporr, mer vin, QI, ost

Jag gillar inte: Brio frukt, Peter Wahlbeck, smygrasister, öppna rasister, korkade människor i största allmänhet, Coca Cola, slappa handslag, att inte få vara ifred

#hjälpjimmie
Socialporr? Social porr? Gruppsex :confused:

Socialporr är vad jag benämner program som t ex Lyxfällan, där man kan sitta och gotta sig i andras elände vältra sig i föreställningen om att man själv är en mycket bättre människa. Rätt snuskigt och depraverande m a o, men ack, så tillfredsställande.
Aha, då både förstår och instämmer jag! Fast lite besviken blev jag allt...

Jag tycker om: att resa, att titta på Bachelor eller Real Housewives medan jag ligger på soffan och äter popcorn, hänga med mina vänner :heart, läsa böcker, att vandra, språk, feminism, min ursöta sambo :heart, pizza, VIN.

Jag tycker inte om: åsiktsregistrering, rasism, mansplaining, tentor, folk som när de står bakom en i kön i affären insisterar på att stå SNORNÄRA som om kön automagiskt kommer gå snabbare om de är en halv millimeter ifrån att klättra upp i min röv, koriander, rödvin, SD :turd:.

#hjälpjimmie

Jag gillar: hästar

Jag gillar inte: orättvis behandling pga var du är född eller vilken religion du (antas) bekänna dig till

"Behöver inte misstänkliggöra alla svenskar för att bekämpa kriminalitet" apropå Ungsvenskarnas (bara namnet på SD:s nya ungdomsparti ger mig riktiga rysningar :crazy::crazy:) förslag om att införa ett nationellt biometriskt register. Nähä, det var ju bra. Men att registrera muslimer behövs tydligen - logik enligt SD:s partistyrelse...

Glömde...naturligtvis vill jag ge mitt bidrag till #hjälpjimmie

Senast ändrad:
Gillar glada och positiva människor, katter, hundvalpar, B&J, choklad, böcker, mångfald, mina vänner, fotografera, min underbara kolonilott, upptäcka nya platser och Allemansrätten

Ogillar fästingar, SD-anhängare, fascister, rasister, inskränkta människor, åsiktsregistrering, Carl-Jan Granqvist, otrohet och att mobbning fortfarande förekommer både i skolor och arbetsplatser!

#hjälpjimmie

Jag visste väl att Buke var platsen där folk tar sitt ansvar som äkta sverigevänner och hjälper Jimmie i hans strävan! :up: :love:

(och så mycket BRA åsikter ni har - för visst ingår väl bedömning av åsikterna också i samband med att dessa registreras? :D)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka