Asiater plockade dessa utanför vårat hus

Nethril

Trådstartare
Men vad sjutton är de för något? Och vad kan man tänka sig att asiaterna skulle ha dem till? (de var nog japaner eller kineser. Lite ljusare i hyn än tex. thailändare):D
De plockade flera stora ica-kassar fulla och tog både mindre och större plantor.
*nyfiken*
DSCF1659.jpg

DSCF1657.jpg

DSCF1656.jpg

DSCF1655.jpg

Sv: Asiater plockade dessa utanför vårat hus

Är stjälken trekantig? Känns tydligt um du ryllar den mellan fingrarna.

Isf är det kirshkål. :)

om det är kirskål kan du hälsa dem att de kan komma hem till mig och plocka kontainervis!

GRATIS!

(jag kan till och med bjuda på saft för att bli av med skiten)

Jag har lika mycket sånt här hemma. Så vill dom ha mer är de välkomna hit, Jag kan till och med bjuda på bullar :)

Det sägs att enda sättet att bli av med kirskål är att äta upp den.:rofl::rofl:

Sedan är det rätt att det Bloody F Mary har är kirskål. Det andra är det inte. Men vete tusan vad det är egentligen.

vi matar både kaniner och höns med kirs, men tom de börjar tröttna, redan...
vi har testat att woka den, ha den i sallader m.m., går ner, men så kul är den inte, men det är mat i mina ögon

Keep up the good work!:laugh:

Du måste berätta storlek på plantan och hur blommern ser ut.
Cikora?

vi matar både kaniner och höns med kirs, men tom de börjar tröttna, redan...
vi har testat att woka den, ha den i sallader m.m., går ner, men så kul är den inte, men det är mat i mina ögon

Man kan göra chips av kirskål :idea:
Om du lessnat på sallad..
Det är bara att ta bladen, i med dem i en stekpanna eller nåt, i med rapsolja, stek ett tag tills de blir krispiga och salta sen. Skitgott!

Är det möjligt att få kirsblad krispiga??, som chips???blir det inte bara gegga som med varm sallad?

Jag ska sannerligen prova direkt./undrar ändå om inte någon lurar mig/:mad:

Återkommer om stekresultatet och det borde TS oxå göra. återkomma för mer info om blomman.

Senast ändrad av en moderator:

Nu så har jag plockat och grejat, stekt o donat o saltat.
och det blev chips, jättegoda:d, dock lite tunna och fyllde inte magen nåt särskilt och väldigt spröda.:)

fantastiskt! GI och ogräsrensning i ett och samma koncept!

glöm inte motionen vid plocket, värsta bantatrkuren att äta kirschips men men de första tio var goda sen smakade de skit rent ut sagt. Inget för mig alls.men jag är fortfarande helt förundrad och förbryllad att de kunde bli så hårda. fattar det inte.
ny fråga, blir maskrosblad oxå hårda vid stekning, gårdett att göra maskrosbladschips? (lite mer mat på ):)

Nej, det är inte gråbo. Det vet jag med hundra procents säkerhet. Jag är nämligen allergisk mot den skiten.:(:(

Nu blir jag mer osäker efter att ha googlat. Bladen på en del av de som är avbildade är faktiskt lika. De används tydligen till naturmedicin mot frossa. Kanske därför de plockades. (Suck, mina hundra procent blir allt mer osäkra nuförtiden).

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
419
Senast: Unafraid
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
2 086
Senast: kma
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 552
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka