H
harrylover
Jag har hört att hästen bygger bra muskler om man travar sakta på asfalt! Kan det stämma?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Asfalt gör jag inte annat än skrittar på.. Det är hårt och har ingen stötdämpning för senor och ligament.. det bästa är att trava på mjuka underlag![]()
intresant fråga.Inte hört att dom bygger muskler, men dom stärker benen och senor. förutsatt att hästen gå i bra form och är lindad runt om.
Asfalt är mer sviktande än en stenhård grusväg, nu på sommaren.
När solen legat på asfalten blir den såpass sviktig att man kan trava och galoppera på den, SÅKLART i lagom doser och FÖRUTSATT att hästen går i form och att den är lindad runt om som stöd.
Asfalt gör jag inte annat än skrittar på.. Det är hårt och har ingen stötdämpning för senor och ligament.. det bästa är att trava på mjuka underlag![]()
intresant fråga.
Men en sak som du skriver undrar jag....
Carför är det endast bra ifall hästen är lindan runt om? Form fråga känns ganska själklar, men behöver de det extra stödet av lindor när det ändå är senorna som skall stärkas verkligen.
För om man gmför med mig, så känns ju inte ex mina handleder, som jag oftar har stöd på, starkare efter jag tatt av dem. snarare att de blir svagare. Borde inte samma gälla för hästen? om den åtminståne är någorlunda stark och stadig i benen redan?
Förlåt om det är helt idiotiskt, men jag skulle vilja ha en förklaring ial...![]()
Jag har hört att hästen bygger bra muskler om man travar sakta på asfalt! Kan det stämma?