Artbestämma revande ogräs

Kaki

Trådstartare
20150915104648-95.109.53.195.jpg

Bor i min gräsmatta oroväckande nära en rabatt. den sprider sig ohejdat och upptar nu några kvadratmeter. (blandat med gräs)

Vad är det? (så jag vet hur jag kan hejda det?)

20150915104648-95.109.53.195.jpg

Bor i min gräsmatta oroväckande nära en rabatt. den sprider sig ohejdat och upptar nu några kvadratmeter. (blandat med gräs)

Vad är det? (så jag vet hur jag kan hejda det?)
Finns i min gräsmatta också. Gör inget större väsen av sig. Syns mest vår och höst verkar det som?

Det där är en bild på gåsört? Som det verkar vara, jordslående vid bladrosetterna. Så jag ger nog upp kampen direkt och de får leva där...
De finns i stora områden i min gräsmatta och har aldrig gjort något större väsen av sig. Jag lät en växa när den nästlat sig in i en pallkrage. Den betedde sig synnerligen beskedligt. Det verkar som om den sprider sig om den har det tufft (blir ständigt ansad av gräsklipparen) men lugnar sig om betingelserna är goda?

Njut av silvrigheten och låt den vara :)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Ifjol täckte jag ett större område kirskål med markduk. Men efter att ha läst om hur ogräs ofta växer in i markduken så den sen fastnar...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Trädgård & Växter Snart är vintern här. Dags att börja planera för övervintring av växter! Jag har bland annat citron, banan och pelargoner sin jag vill...
Svar
11
· Visningar
492
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka