Vassi
Trådstartare
Vi fick kastrera Skrällis förra året vid jul. Våndades en hel del innan beslutet, men han var så jäkla löptokig att hans allergi blev ännu värre. Började ana det i oktober, det eskalerade i november. Kastreringen gick fint, han blev bra i sin allergi och verkade mindre "plågad" av drifterna. Tills nu. Har återigen börjat märkas lite i oktober, och nu sitter jag, för andra kvällen på två veckor, med en hund som gnäller i två timmar, vill ut och försöker rida filtar som besatt för första gången sen kastrering. Samtidigt, det är ju inte varje kväll, men jag ser heller inget annat mönster.
Det jag blev nyfiken på att att det märks en så tydlig förändring vid exakt samma tid på året. Kan det vara årstidsberoende? Typ hur dofter påverkas beroende på temp och luftfuktighet? Eller en tik som helt enkelt löper den här tiden och luktar extra gott? Men så här länge?
Kanske idiotiska frågor Men tidigare hane jag själv ägt och andra jag varit nära har inte var i i närheten lika löptokiga så har inget att jämföra med.
Det jag blev nyfiken på att att det märks en så tydlig förändring vid exakt samma tid på året. Kan det vara årstidsberoende? Typ hur dofter påverkas beroende på temp och luftfuktighet? Eller en tik som helt enkelt löper den här tiden och luktar extra gott? Men så här länge?
Kanske idiotiska frågor Men tidigare hane jag själv ägt och andra jag varit nära har inte var i i närheten lika löptokiga så har inget att jämföra med.