Arrendekostnad?

M

MightyT

Jag funderar på att arrendera betesmark. Är det någon som vet vad sådant rimligen brukar kosta? Jag vill ha lite fakta med mej vid en eventuell förhandling...

Sv: Arrendekostnad?

Hör med Hushållningssällskapet där du bor! Sedan beror det på vad du menar med "arrende". Ett jordbruksarrende måste exempelvis vara skriftligt. En del har andra typer av överenskommelser men med dagens EU-stödsregler gäller det att inte göra fel, det kan drabba både den som arrenderar och den som arrenderar ut.

Ja, jag misstänker att det kommer att röra sig om ett skriftligt arrende... lite som ett hyreskontrakt? Är det inte så det brukar gå till? Jösses vad jag kände mej bakom i denna fråga, men så är det ju också därför jag frågar:o

Jag funderar på att arrendera betesmark. Är det någon som vet vad sådant rimligen brukar kosta? Jag vill ha lite fakta med mej vid en eventuell förhandling...

Jag arrenderar av kommunen, betalar 2750 kr/ år för 2.5 ha

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: _Taggis_
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 528
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka