kolblakkur

Trådstartare
Ni som arrenderar betesmark, skulle ni kunna svara på mina frågor?

Hur mycket mark arrenderar ni?
Hur långt sträcker sig ert arrende (år alltså ;) )?
Hur mycket betalar ni per år?

Sv: Arrende

vet inte riktigt hur stort det är. . . ca 150-200 x 70-100 meter. beteshage. betalar 500:-/år.
det är ltie special eftersom jag arrenderar av en "godman", som sköter gården efter att ägaren dött och hans son (arvingen) sitter på psyk.

blir gården såld så blir jag av med arrendet på stört.

så har jag även fått låna stor hage av kommun, gratis :D
De tycker det bara är bra att marken "sköts om" av hästarna :banana:

har även en till beteshage som jag lånar gratis av en bekant, de tycker bara det är trevligt med lite hästar inpå gården och att marken används, pepper pepper hoppas jag får låna den i sommar igen, helt underbar hage!

stängsel och vatten och el får jag fixa och dona med själv. hagen vid den bakanta finns det dock vatten att slanga ut, då betalar jag självklart för den vattenmängden som går åt!!

Har förut arrenderat ett bete med vatten och sänsel skötsel på 3ha för 1500. Bestämde år från år om arrendet skulle fortskrida. I år lånar jag samma areal för 0 kr men får stängsla och sköta vatten själv.

Ungefär ett tunnland, vi betalar 3000 kr plus moms för det.

Ligger i anslutning till stallet som vi lånar, eftersom vi har korttidslån av stallet arrenderar vi från år till år.

Hur mycket mark arrenderar ni? 1 ha
Hur långt sträcker sig ert arrende (år alltså ;) )? 1 år i taget
Hur mycket betalar ni per år? 4000 plus moms (men det är onormalt högt, det normala är runt 1500 i stockholmsområdet)

Hur mycket mark arrenderar ni? 3 h
Hur långt sträcker sig ert arrende (år alltså )? 5 år
Hur mycket betalar ni per år? 3500

vi har ca 3hektar,kostar inget då vi tar hand om vatten,tillsyn ca 3g per dag,och stängsel,går 1stor häst och 2småb-ponnyer.

ca 35 ha årsvis för 35 000 då är det naturbeten och hövallar som vi slår foder på samt att ägaren står stängsel och vatten.

Liknande trådar

Anläggning Hej har suttit ett bra tag och försökt hitta informationen om Arrende av mark. Min granne arranderar min mark, denne har satt upp...
Svar
11
· Visningar
1 437
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 104
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
622
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar