K
klok mamma
Behövs veterinär på plats hela tävlingsdagen? Regional hoppning.
Var hittar jag reglerna för detta?
Var hittar jag reglerna för detta?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
http://www.djurskyddsmyndigheten.se/Steria/templates/Page.aspx?id=408.
Alltså, om det är 1,20 (LA) hoppning ska vet. vara kvar hela dagen. Om det bara är regional 1,10 (LB) så räcker det att vet. kommer och besiktigar och sedan åker.
men står det inte där att det gäller tom 120?
Då behöver man inte ha det för 110-120. Eller tolkar jag fel?
Tack för adressen!
Du tolkar rätt ! T.o.m LA eller 1.20 behöver vet. inta vara kvar hela dagen, men från MsvB eller 1.30 ska den vara kvar hela tävlingen även om det "bara" är en regional tävling.
Du har nog läst fel. Veterinär finns på plats fram till kl 13 i Vinslöv enligt ryttarmeddelandet.
Jättekul. ska till vinslöv till helgen där de kör 2 st förklasser och lagklass och sedan 2 klasser efter. vi som startar klasserna efter måste vara där senast kl1200 för att vet bes. kul att sitta där och glo på en lagklass som brukar dra ut på tiden. Det brukar vara fullt på läktaren och fullt liv på mammor och lagmedlemmar under lagklassen( vilket är kul för dem som rider denna klass). Tycker att det är dåligt att vet bara stannar till kl 1200 när man kör 5 st klasser. Hade man vetat det när man anm så hade jag nog skippat tävlingen