Arrangörsfråga

K

klok mamma

Behövs veterinär på plats hela tävlingsdagen? Regional hoppning.

Var hittar jag reglerna för detta? :)

Sv: Arrangörsfråga

men står det inte där att det gäller tom 120? :confused:
Då behöver man inte ha det för 110-120. Eller tolkar jag fel?
Tack för adressen!

Du tolkar rätt ! T.o.m LA eller 1.20 behöver vet. inta vara kvar hela dagen, men från MsvB eller 1.30 ska den vara kvar hela tävlingen även om det "bara" är en regional tävling.

Du tolkar rätt ! T.o.m LA eller 1.20 behöver vet. inta vara kvar hela dagen, men från MsvB eller 1.30 ska den vara kvar hela tävlingen även om det "bara" är en regional tävling.

Tyvärr. Vi ska på en tävling där vet inte stannar hela dagen och det innebär att de som ride rde sista klasserna måste vara på plats mycket tidigare. Inte kul! :mad:

Jättekul. ska till vinslöv till helgen där de kör 2 st förklasser och lagklass och sedan 2 klasser efter. vi som startar klasserna efter måste vara där senast kl1200 för att vet bes. kul att sitta där och glo på en lagklass som brukar dra ut på tiden. Det brukar vara fullt på läktaren och fullt liv på mammor och lagmedlemmar under lagklassen( vilket är kul för dem som rider denna klass). Tycker att det är dåligt att vet bara stannar till kl 1200 när man kör 5 st klasser. Hade man vetat det när man anm så hade jag nog skippat tävlingen

Vi har alltid kvar vet hela tävlingen,vilken nivå det än är. Spelar roll, vet avgiften läggs ju ändå på ryttarna. Ni som vill ha vet längre, tycker ni det är ok att det kostar nån tia extra?

Du har nog läst fel. Veterinär finns på plats fram till kl 13 i Vinslöv enligt ryttarmeddelandet.

Du har nog läst fel. Veterinär finns på plats fram till kl 13 i Vinslöv enligt ryttarmeddelandet.

mm men det var efter påtryckningar :angel:

de hade tänkt 12 och det stod i PM från början. De ändrade till 13. En kompis redovisade deras vinst i deras gästbok men det inlägget togs bort.. :)

Fast 70:- är bättre än 100 / 150:- :)

Jättekul. ska till vinslöv till helgen där de kör 2 st förklasser och lagklass och sedan 2 klasser efter. vi som startar klasserna efter måste vara där senast kl1200 för att vet bes. kul att sitta där och glo på en lagklass som brukar dra ut på tiden. Det brukar vara fullt på läktaren och fullt liv på mammor och lagmedlemmar under lagklassen( vilket är kul för dem som rider denna klass). Tycker att det är dåligt att vet bara stannar till kl 1200 när man kör 5 st klasser. Hade man vetat det när man anm så hade jag nog skippat tävlingen

mm men nu är det åtminstone till 13 men jag kände som du. :devil: . och tjejerna tävlar för klubben :o

*kl*

Som tävlingsarrangör och aktiv tävlings ryttare säger jag att det är tur att vet inte behöver stanna hela dagen för då hade det blivit dyrt antingen för arr eller ryttare. Och det känns inte Ok att betala kanske 130 spänn i vet avgift för att starta 100-110!

Bättre att försöka hålla nera avgiften på 70 lappen....det blir dyrt ändå när man har några hästar:p

Liknande trådar

Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 949
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för lagfinal för det svenska hopplaget i Paris. Här hittar du startnummer, TV-tider och regler för OS-hoppningen.
Svar
0
· Visningar
109
Senast: Gunnar
·
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
52 006
Senast: fio
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter GCT-meetinget på Stockholm Stadion går in på sin andra tävlingsdag där den stora lagtävlingen väntar. Men det som många väntar med...
Svar
0
· Visningar
100
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda-24
  • Skadade hästar och konvalescenter