Arnikaliniment- spädas??

Noteca

Trådstartare
Jag bara undrar om arnikaliniment måste spädas innan man bandagerar uppepå?
OM det nu ska spädas, hur mycket?
På min flaska står det bara att man ska späda med sprit eller vatten om man skall göra ett våtvarmt omslag, ingenting om vanlig användning i samband med stallbandage etc.

Någon vänlig själ som kan hjälpa mig? Jag vill ju inte riskera att blistra pållan... :crazy:

Nej du behöver inte späda det.

och det är i princip omöjligt att blistra med arnika =) Valacken som är superkänslig (och fick punktblisterskador på framsidan av kotan av värmepaddarna) har inte fått minsta fläck trots rejäl inmassering av arnika och täcke alt bandage ovanpå.

Så, kör på bara =)

Liknande trådar

Äldre Några av er kanske minns att jag skrev en tråd i början av året om att saker inte gick så himla bra just nu, och ja.. det har liksom...
2
Svar
36
· Visningar
3 190
Senast: Singoalla
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i...
2 3
Svar
45
· Visningar
8 836
Hästvård Eller ja,kankse inte så mystisk egentligen men men. Och pga sina randiga och rutiga skäl brukar jag undvika att fråga här på Buke men...
Svar
3
· Visningar
1 025
Senast: amkm
·
Hästvård Källor är i första hand internet och forum (både svenska och utländska), men även hästfolk. Jag har läst/hört om lite hysh-hysh-metoder...
2
Svar
29
· Visningar
8 212
Senast: Leoni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar