armar, armbågar och händer

B

Bright_Eyes

Jag har precis börjat rida igen, har skaffat världens finaste medryttarhäst!
Men, jag har såklart tappat sjukt mycket, det bästa vore självklart att rida för tränare iaf ibland, men nu skulle jag bara vilja ha tips från alla duktiga ryttare här på buke, saker jag kan tänka på när jag rider själv.

Grejjen är den att jag tycker att jag ser ut som en köttbulle på hästen när jag kollar i spegeln i ridhuset, förut hade jag problem med att hålla hälarna nere, men det har jag tydligen blivit bättre på, det är inte det som är det största problemet tror jag, däremot har jag ingen koll på armar/armbågar/händer, alltså, tummen har jag som högsta punkt, men var ska armbågarna egentligen vara? Dom ska ligga mot överkroppen, right? Men ska jag liksom hålla fast dom där? Jag tror jag drar fram armarna, så att dom är mer raka än böjda. Ska jag liksom trycka fast armbågarna bakåt/mot kroppen? Eller ska dom liksom åka fram och tillbaka, om ni förstår hur jag menar?

Jag är väldigt rädd att bli hård i händerna, och därför låter jag tyglarna glida ur händerna mest hela tiden, för att jag inte vill dra henne i munnen, men det är ju liksom inte bra!

Hur ska jag tänka? Snälla hjälp!

Det känns som att sitsen är det jag måste få bättre koll på först, sen har jag också massa, massa fler grejjer jag behöver träna på!

Sv: armar, armbågar och händer

Det har ar alltid olika beroende pa vem du fragar. Men det jag har fatt lara mig ar att armarna ska vara "framfor kroppen", later lite flummigt kanske. Du ska inte halla fast armbagarna mot kroppen, men inte heller lata dem "flaxa fritt". Det ar en konst att lara sig att hitta mellanlaget, dar armarna och handerna ar stadiga men mjuka och fjadrande. Jag hade ocksa problem med att mina armar var for raka, och min tranare tjatade hela hela tiden pa att jag skulle boja pa dem. Jag tror att det var nar jag fick koll pa ovriga sitsen som det dar med armarna ocksa loste sig. Jag fick rida med handerna for hogt, for att overdriva. Och tro mig, det kandes hur konstigt som helst. Men sen fick jag borja sanka handen gradvis, och vips sa kandes det helt naturligt att ha armarna bojda. Handerna hamnade pa ratt hojd och jag fick berom av andra for att mina hander var sa bra.
Jag vet inte om du fick nan hjalp av det har inlagget, men allt jag kan saga ar att trana, trana, trana!
OCH en superbra grej ar att spela in pa video nar du rider, da ser du allt som du inte tanker pa nar du rider...

Lycka till! :)

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 016
Senast: Lillefrun
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 307
Senast: Freazer
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka