Åring med mamma?

Chili

Trådstartare
Kan man ha en åring på bete med sin mamma? Den är avvänjd nu i januari. Vill gärna kunna ha alla hästarna i samma hage förutom bantningspållarna som knappt ska ha något bete. Ev åker åringen på bete på annat ställe med unghästar, men då borde hon väl absolut kunna gå med mamman på sensommaren när hon kommer hem?

Jag avser alltså inte endast åring + mamman, utan en hel flock med ston, valacker och varierande åldrar. Det är 10 år sen jag själv hade föl så minns inte hur man brukar göra :p

Sv: Åring med mamma?

Självklart kan åringen gå kvar med mamma! (hingst är ju inte lämpligt men det vet du förmodligen :laugh:) Det viktigaste är ju att hästen är såpass avvänjd att du kan separera mamma och unge för att jobba med dessa en och en + att unghästen har kompisar att leka med! :laugh:

Bara härligt med stora flockar! :love:

Det kan funka, och det kan bli så att fölet börjar dia igen.
Det är väl bara att testa, och dela dom direkt om de börjar med sånt.

Brukar funka, men som CK skrev, börjar den dia så väck.
Olika hur stona slår ifrån ungen också osv..

Fölar stoet igen nu i vår så borde detta med att åringen diar ej vara något problem.

Jag kommer att ha våra sto-åringar med stona, med som utan föl, i sommar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 581
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 133
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 289
Senast: Miingla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Senast tagna bilden XV