Linus
Trådstartare
Min åring fick igår rejält svullna bakben från hoven upp till hasen, lite mindre svullna fram. Idag är dock frambenen svullna med. Varm i benen men ingen feber (37,9). Hon har extremt dåliga hovar och är rejält ömfotad. Hovslagaren var hemma och fick ta loss en flik från en bakhov och verkade då även dom andra tre hovarna. Men hon går inte sämre idag än hon gjorde innan benen svullnade upp. Jag tycker det är svårt att känna puls, men nån rejäl puls har hon inte. Ringt veterinären som tyvärr inte är särskilt bra på hästar och rädd för dom. Han hade inga ideér förutom att kyla och gå en sväng och se om svullnaden går ner. Men då jag inte vågat utesluta fång vet jag inte om jag vågar röra på henne. Veterinären tror inte hon ätit nån olämplig växt för han påstår att det inte finns någon som ger svullna ben? Hon har tre vita ben men inga sår.
Inte heller på fästingbett då hon inte har feber. Är det någon som varit med om något liknande? Tyvärr är min hovslagare bortrest utan mobil tills i morgon och reservhovisen har semester och svarar inte i telefon.
Inte heller på fästingbett då hon inte har feber. Är det någon som varit med om något liknande? Tyvärr är min hovslagare bortrest utan mobil tills i morgon och reservhovisen har semester och svarar inte i telefon.