Ariel finns inte mer

Jag har gråtit så mycket så nu finns inga tårar kvar. Ikväll är säkert förrådet med tårar påfyllt, för kvällen är helt klart värst.

Så jag passar på och skriver här när det känns lite lättare.

Min hjärtehäst och kompanjon sen över 17 år fick somna in i onsdags. Jag är helt tom och det enda som får mig att kliva upp ur sängen är min älskade ponny. Utan henne hade jag nog slutat med hästar helt.

Igår började jag ta tag i allt praktiskt. Avsluta försäkring och sälja av alla grejer. Det är mycket som ska säljas…

Idag ska jag försöka göra mer än gråta ihop med ponnyn.

För de som är känsliga så lägger jag in bild på Ariel i nästa inlägg, så scrolla inte neråt om du inte klarar av en fridfullt sovande häst. Det här inlägget får bli en bild från tidigare i onsdags.

IMG_6866.webp

Igår insåg jag att jag kan fira nyårsafton nån annanstans än i stallet. Har ingen som ens frågar om jag vill fira längre, för jag har alltid stått med Ariel och försökt lugna paniken.

Likaså alla majbrasor… Ariel var så rädd för eld att veckan efter sista april var hon i konstant stress. Så tacksam över att hon fick somna innan dess.

IMG_6867.webp

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
22
· Visningar
2 239
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka