Argsinta kanin honor

H

hoppande_fux

Jag har en väldigt elak kanin hona, hon heter chippsie óch är en hermelin. är det någon mer därute som har samma problem som jag har??

Sv: Argsinta kanin honor

Jag har haft samma problem som du med en egenuppfödd blandrashona. Har fortfarande en ärr kvar på handen efter en gång då hon helt enkelt anföll mig när jag hade henne i koppel och skulle ta upp henne för att gå till buren igen. En riktig liten djävul var hon! :devil:

alla honor jag har haft har varit jätte elaka.
min första bet mig i halsen, och den jag har nu anfaller så fort man stoppar in handen i buren.
vad gjorde du för att få henne någorlunda snäll??

dom kan bli lite tjurigare när dom brunstar...
om det är jämt så kanske hon är lite argsintare av sig som individ bara, finns ju sånna människor med ;)

jag har .. många honor, orkar inte räkna efter, men typ .. tio honor, och alla är helt underbara :) aldrig tjuriga eller någonting, förutom en.

hon blir argsint av att ha för stor bur, man kan inte ha något annat än liten bur till henne, då blir hon helt galen :/ typ för stort revir eller något...

Då måste min kanin brunsta året om. du kanske har rätt om att hon kanske har för stor bur. hon har en jätte bur så det kanske är därför

Eftersom hon var utekanin tillsammans med sin pappa (bur+inhägnad rastgård) så lät jag henne vara de dagar jag märkte att hon ville vara ifred. Jag gissar att hon var mycket mer revirkänslig än sin pappa.

ok, skönt att höra att det bara inte är jag som har en sådan kanin :bump:

min hermelin är också ett monster...hon bor på 12 kvm i en box så hon får väl vara grinig då..hon har det bra det är ju huvudsaken

Säker på att dem inte är i tonårsperioden?

min är 2år. kan de vara i en sån period??:confused:

:rofl: Nej, skulle inte tro så. De är döda sen några år tillbaka. Hon var en arg individ hela livet, även om hon var värre under tonåren.

Jag har typ samma problem me min lejon hona, men bara när det gäller hanar och parning! hon vägrar släppa till på hanarna, hon bara skriker och biter dom!! hon kan även vara surig på mig ibland! men min hona är mycket skygg, hon har levt halva sitt liv i en box me sina syskon, så ingen har lixom kelat med henne, de va innan jag fick henne!!

Våran är jätte go när man v'l får tag på henne och gosar och så men innan så morrar hon och har sig.Hon attakerade tom skottkärran när jag körde in och skulel mocka bort skit ur hennes skithörna...stora stygga monstret hade inget på hennes revir att göra minsann:rofl:

så är min med att när man gosar med henne så är hon jätte mysig men innan man fångar henne är hon ett monster

Lite trisst men samtidigt så ska det tydligen vaar svårt att få just hermelin honor tama och snälla,,,jag vet inte??

Ha hon alltid varit arg av sig eller är det bara innan du
tar henne ur buren ? för min kaninhona är oxå arg innen i buren sen när hon kommer ut är hon världens goaste :love:

Ha hon alltid varit arg av sig eller är det bara innan du
tar henne ur buren ? för min kaninhona är oxå arg innen i buren sen när hon kommer ut är hon världens goaste :love:

jag har bara haft henne sen i somras,då hade hon setat i en bur i en klädgarderob och typ aldrig blivit ompysslad sen fick hon flytta till 12 kvm box...då blev hon surig hehe

Det kanske har något att göra med psyket och generna?
Ibland kan de slå lite snett i huvudet på vissa kaniner.
Och ibland har de helt enkelt fått sina föräldrars aggressiva/argsinta temperament.
De kan också ha varit med om en för dem traumatisk upplevelse som små, och att det är därför de är så arga.

När jag var mindre hade vi en svart blandrashona som var ENORMT aggressiv!! En mer aggressiv kanin har jag faktiskt aldrig stött på.:crazy: Hon hade blivit vansvårdad, och vi misstänker hon blivit slagen, innan hon kom till oss. Det enda humana för henne var att bli avlivad.

Liknande trådar

Däggdjur Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö. Det är tre...
Svar
4
· Visningar
563
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 982
Senast: KesoNeso
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar