Arg! Problem i stallet (långt)

Sv: Arg! Problem i stallet (långt)

det konstiga är att hästarna trivs.........:confused:

ja hästar är snälla djur och anpassar sig till det mesta, det betyder inte att det är det bästa dessvärre, även om de ser glada ut.

TS:
situationen du beskriver är ju helt befängd! Om stallägaren hyr ut stallet på premisserna att det är ett KOLLEKTIVSTALL så skall det innebära att de som stallar upp är med i kollektivet. Punkt slut. det är STALLÄGARENS ansvar att se till detta, och är de inte intresserade av detta skulle jag om jag var du och din kompis göra jävligt klart för dem att ni är på väg ut fortare än kvickt.
Helt sjuk situation, blir arg av att läsa! ställ krav på stallägarna BASTA.

nja, vet inte om det räknas som kollektiv stall, men har sagt till flera
ggr om detta. men som på många andra ställen så kan det bli mkt prat men inget händer..... flera har anpassat sig å säger inget utan gör sitt å så får det vara bra. är väl ganska bekvämt å ha allt fixat när man kommer å bara
städa 5 ggr i månaden............
ägarna är egentligen snälla, men det ska kunna vara flexibelt från alla håll.
det som stör mej mest är att hästarna under vinterperioden tydligen står inne
så mkt( herre gud, de kanske är mörkrädda...:crazy:) jag ger han natt hö när jag varit där, för då är klockan såpass mkt ändå på kvällen.

men hade det varit min egen häst hade han vart borta därifrån för länge sen...

Jag tycker absolut att du ska ifrågasätta varför dom gjort så men kolla med stallägaren först så inte dom har givit sin tillåtelse att göra det.

De har kollat med ägaren, det är det som är så surt. Men eftersom de får in mer pengar är de nöjda och glada... Jag tycker ändå att det är dåligt att inte fråga oss innan.

Och nej det står ju tyvärr inte skrivet i kontraktet att det är ett kollektivstall, men vi berättade ju hur det var innan de flyttade dit så de visste ju det innan de kom i alla fall...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 116
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 568
Senast: mars
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
1 198
Senast: Ananazen
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
599
Senast: Funderarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur