Arg, besviken, ledsen, förbannad... (vagnsbest)

L

loch

Beställde en ny marathonvagn måttanpassad år mig och Meja i början av februari... leveranstid 6-8 veckor. Tror ni att den har kommit? :mad:
Har försökt att få skriftlig bekräftelse på beställningen, tror ni att jag fått det?
Den senaste korrespondansen var förra vecka enligt följande;
Hej!
Jag beställde en marathonvagn av dig i februari, då sa du att den skulle komma efter 6-8 veckor. När jag ringde dig veckan före påsk sa du att den skulle komma i mitten av april.

Nu upplever jag det som att tiden rusat iväg och jag missat många fina utflykter med familjen... om sanningen ska fram så börjar det kännas lockande att köpa en vagn på närmare håll så att jag kan komma igång med träningen!

Var snäll och hör av dig till mig!

Svar:

Hejsan

Åker ner ikväll till Polen och jag hoppas o tror att den är klar. Hör av mig när jag är hemma till nästa helg

H*n har inte hört av sig. När jag försöker mejla går mejlen inte fram! :eek: ...men mejlar jag från en adress jag inte använder längre så får jag ingen felrapport... :confused:
Vad tror ni? Dags att leta vagn på annat håll?

Sv: Arg, besviken, ledsen, förbannad... (vagnsbest)

Ursch ja lider med dig.
Förra året vid den här tiden fick jag ÄNTLIGEN hem en maratonvagn.
Då hade jag också försökt beställa på flera ställen..
De va då trassel med flera leverantörer.. Nu vet jag ju inte vem du har beställt vagnen av men tomma löften ger dåligt rykte..
Å väldigt mysko med mailen som inte kommer fram osv..

Anna-Carin

Du ska absolut inte acceptera att du inte får hem vagnen på utlovad tid. Ok om det diffar på en vecka eller så beroende på något men inte mer!!! Ställ krav på säljaren. Det är ju urtrist att tro att man ska få en vagn i februari och i slutet på maj har man inte fått den! När kommer den då...i november??? Usch vad arg jag hade blivit....:mad:

beställ på annat håll. Har du skrivit några kontrakt med dem??? Om inte så kan du köpa på annat ställe utan problem...
Maila dem innan du gör det dock och skriv att du inte längre är intresserad. Spara sedan det mailet...

Usch, det kan man ju inte acceptera! Jag skulle hävt köpet och letat vagn på annat håll. Jag hade tur när jag köpte min vagn, den kom efter bara någon vecka. Jag kan PM:a dig om det.

Vad säger företaget när du ringer då?
Svarar de?

Jo, jag har fått kontakt en gång per tel, det var ett par veckor före påsk om jag inte missminner mig... det är jättetrevligt och positivt att prata med försäljaren och absolut inga problem! Jag blir liksom "omkullpratad"... men jag får inga skriftliga bekräftelser på köpet. Hade jag fått lite mer "svart-på-vitt" så hade jag inte klagat... liksom om jag hade fått svar på mina mejl, eller ett samtal om att leveransen dröjer p.g.a det ena eller andra... Tystnad och ignorans inger inte mig något större förtroende för säljaren tyvärr. :(

Köp inte av den försäljaren! Skriv ett mail snarast att pga att han inte fullföljt affären så avbryts den med omedelbar verkan. Spara mailet du skickat! Finns bättre återförsäljare än så.

Får man fråga varför du måttbeställer en vagn?

Kontakta konsumentvägledaren och hör hur du ska göra så du inte får betala vagnen om du avbeställer eftersom du har måttbeställt.
Tidaholm har också importvagnar att köpa, har också varit ute för att få vänta länge på en vagn i från annat grannland

Kontakta konsumentvägledaren och hör hur du ska göra så du inte får betala vagnen om du avbeställer eftersom du har måttbeställt.
Tidaholm har också importvagnar att köpa, har också varit ute för att få vänta länge på en vagn i från annat grannland

Eftersom det inte finns någons skriftlig beställning (tror inte att man kan räkna mail som skriftligt om du inte fått någon bekräftelse och ett leveransdatum skickat i den bekräftelsen) så finns det ingen eg. beställning. Utan bara maila till dem att pga. att de inte följtuppgörelsen själva så väljer du att avbryta och så är det nog med det. Spara mailet bara.
Jag gjorde så när jag bokade en sele från ******* och den inte dök upp som avtalat och det inte gick att få tag på dem.. Köpte från driveout istället och fick hem på tre dagar :)

Låt mig gissa, Equilex? :)

Jag är ganska säker på att man får skriva ut affärers namn.

Visst får du fråga! :)

Jag är ganska kort, dessutom har jag en sjukdom som gör att jag får svår värk av många ganska harmlösa aktiviteter (som att åka bil bl.a.) därför är det viktigt för mig att ha en vagn där jag sitter bra och bekvämt för att inte få värk av körningen.
Jag har fått ge upp ridningen helt pga sjukdomen, jag älskar att jobba med hästarna och tycker körning är jättekul, därför är det viktigt för mig med en bra vagn som passar såväl mig som hästen.

Låt mig gissa, Equilex? :)

Jag är ganska säker på att man får skriva ut affärers namn.

möjligt men jag vill inte kasta skit på någon då jag inte vet om det var en engångsförteelse... f.ö så gissade du rätt...

Jag hade letat efter en annan vagn efter 8 veckor.

På nationaldagen kom den!!! :bump:
Jag är sååå nöjd, glad, lycklig...
Har inte varit ute och kört än men jag sitter superbra, fjädringen är perfekt, ungarna är nöjda och gubben tycker den är tuff! :p

http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=21223922&pic_size=640x480

och Meja:love: rätade in sig mellan skacklarna och var sugen på att sticka ut på tur!
http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=21223923&pic_size=640x480

Uppdaterar när vi varit ute på riktigt!
http://www.pixbox.se/?page=pic_link&pic_id=21223924&pic_size=640x480

Jag ler med hela mig, vad gulligt, kan inte vänta så lång tid som det tar att sela upp ens en gång. Måste prova genast! och hela flocken folk är med. Precis som det ska vara.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 069
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 443
Senast: Migo
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 184
Senast: liiinnea
·
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka