Årets TM-årgång!

alice

Trådstartare
Jag undrar, ni som köpt denna årgång av ThermoMaster, om de fortfarande är stora i storlekarna? Jag har iaf fått skilda åsikter ang detta. Får olika svar av de som jobbar i butikerna bla. :crazy:
Var på hööks igår och var på vippen att köpa ett TM-summer rain till min nya pålla, men avstod eftersom jag inte visste om jag skulle köpa 145 eller 135 cm. :confused: (hon har 145 normalt) Vill ha ett regntäcke som är helt ofodrat. TM superfit rain kändes så otroligt tjockt och kompakt för att vara ett regntäcke. Pållan ska enligt gamla ägaren vara mycket "varmblodig" och svettas tydligen ganska lätt under täcken.
Eller har ni andra märken av regntäcken att rekommendera (känner till rambo/horsewere, men de är alldeles för dyra för min plånbok :cry: )? Det ska vara tunt, torka snabbt och bara helt ofodrat!

//Alice

Shires typhoon är jättebra. Har en tunn variant med ett tunt, tunt bomullsfoder, ger alltså ingen värme men tar upp fukten från hästen.

/Linda

Okey, var hittar man dessa täcken? :confused: Beställer man från nätet och i så fall, varifrån?

//Alice

Vet ju butiker som har dem runt Göteborg men det kanske är lite lång iväg för dig... :(

Jag vet att de ska ha en hemsida men kommer inte ihåg adressen... Kan kolla upp det...

/Linda

Jag har TM Summer Rain och ja de är stort i storlekarna, min häst har normalt 145 i täcken men skulle kunna ha 135 i detta.

skulle inte rekomndera shires-täckena. Förutom att de sitter dåligt så är det inget bra andas-foder i dom. Min häst fick liknande nässel-utslag på hela kroppen när hon hade gått med ett sånt täcke en relativt varm sommardag. Det var för tätt.

Ja, det shires täcket som en i stallet har känns väldigt "kompakt" i kvalitéten. Dock har den hästen haft på sig på betet i regnperioderna i sommar. Det har gått bra. Vi får se hur jag gör...
Köper jag TM summer rain behöver jag ju ett "grövre" regntäcke längre fram i höst (har ett fleecefodrat bucas, men det är ju FÖR grovt :crazy: ). TM summer är ju så himla tunt. Jaja...

//Alice

Liknande trådar

Utrustning Jag måste köpa täcken till damen idag pga mycket känslig rygg. Ska köpa fleecetäcke att ha inne och ett regntäcke att ha ute. Eftersom...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: Lydia
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka