Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittar inte igen det nu men C Müller tog upp det på en foderkurs i vintras. Det hästen tycker är godast behöver inte vara det den klarar att äta mest av. Det håller jag med om men förhoppningsvis har man väl ett bättre näringsvärde i ensilage 35% än i hö som överlag skördas sent i detta land. Som jag skrev så får man ju "fråga" hästen vad den vill ha, sedan är det ju busenkelt att se om den kan äta mer eller inte, är ju bara att ta fram en våg P Lingvall o C Müller skriver förresten i Fakta jordbruk att man skall använda fler lager plast ju torrare o grövre grönmassan är. Håller helt med MEN nu drog du in ytteligare en parameter nämligen parametern "grövre". Torrare i kombination med grövre ska man passa sig för vilket jag la en referens på i tidigare inlägg ang "misslyckanden"
PL
Min höleverantör tycks tro att hästfolk är helt ovetande av allt som kallas grovfoder -> någon man kan lura på vad som hellst... Jag skickade tillbaka hela leveransen.
Hur det går ihop med studien med cafeterian vet jag inte, men kanske kopplar hästar inte ihop vad de äter med magproblem/smärtor eller så hade de hästarna inte sådana problem.