Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

När kan visa sto i spångrulla på hingstar? föl kommer 2014 tex.
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Jag vet inte när det kommer, men jag väntar också otåligt !
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

spänning ser vilken sto som dräktig med al cendo.
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Jag som har ett A-Dur föl i år tyckte att det var kul att han fick 22 ston i år, 17 dräktiga. Det är inte dåligt för en hingst som är 27 år! :D
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Ja, jag såg det! Härligt! :D

Och av 45 ston till Canterbury var min en av de 5 som aldrig tog sig. :meh: Men noterade också att en av de starka kandidaterna till nästa år Connor fått 6 ston i Sverige och samtliga var dräktiga! :d
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Tänk positivt, då behöver du inte tänka på att om du bara hade valt en hingst med bättre dräktighetsprocent så kanske hon hade tagit sig.

Du borde satsa på BWPhingsten Apple Juice, tänker på spöket varje gång jag tittar på honom :D
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Nja, tänker mer "Hade vi bara hunnit en brunst till hade det gått vägen." ;)

Hahaha! Fölungen e. Apple Juice u: Apple Essence, det vore något!
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Jag tycker att det är synd att stationerna klappar igen i mitten av augusti i Sverige med så sena somrar, man skulle nästan vilja ha ett försök till :)

Apple Flavour är väl det givna?
Men seriöst, har du sett den hoppa, Apple Juice?
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Jättemärkligt tycker jag. Åtm augusti ut vore väl inte att begära för mycket?
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Just att det känns kört när stoet semineras typ 14:e juli för att man vet att tar den sig inte nu så blir det till att åka till stationen i mars nästa år (vilket ger ett väldigt tidigt föl istället). Personligen tar jag hellre ett föl i juli än i februari om man bara ska tänka på fölet och inte på visningar. :)
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Den hoppar fint, men ser inte helt lättriden ut dock! ;)

Tycker också det är lite väl tidigt att de stänger stationerna innan augusti är slut, men jag vet inte, de på min seminstation har ju "vanliga" jobb också, kanske blir svårt för dem att få ihop det annars. Trist för oss med krångelston bara...
 
Sv: Årets preliminära betäckningssiffror är här!

Fädernet på den tycker jag är intressant, dessutom är det inte det ordinära blodet i den. Men jag håller med dig, den ser lite stretig ut.
 

Liknande trådar

Avel Nu är årets betäckningssiffror ute på SWB:s hemsida...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 026
Senast: Freazer
·
Avel http://www.swb.org/avel/siffror-och-statistik Min första reaktion är, hur kan två så tilltalande hingstar som Magic Park och Hasard...
Svar
15
· Visningar
1 715
Senast: Vingra
·
Avel http://www.asvh.se/avel/siffror-och-statistik Jag lyckas inte länka till själva Exceldokumentet. Common Sense, Luxus, Hip Hop och...
2
Svar
39
· Visningar
3 910
Senast: Angel
·
  • Artikel
Hästnyheter I år har SWB under säsongen skickat ut topp-10-listor över vilka hingstar som lett statistiken över betäckta ston under säsongen. Armani...
Svar
0
· Visningar
710
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp