Årets nya glassar

Sv: Årets nya glassar

Fanns det en rosa champagne förr

Den fanns i Singapore förra året i alla fall, därav att jag frågade om den kanske inte fanns här, för det vet jag inget om. Magnum Pink hette den i alla fall, med champagnesmak och var någon slags limited edition (lanserades tillsammans med Magnum Black med espressosmak). Men det är möjligt att de aldrig lanserades i Sverige.

Den fanns i Singapore förra året i alla fall, därav att jag frågade om den kanske inte fanns här, för det vet jag inget om. Magnum Pink hette den i alla fall, med champagnesmak och var någon slags limited edition (lanserades tillsammans med Magnum Black med espressosmak). Men det är möjligt att de aldrig lanserades i Sverige.

Tror inte det. Inget jag minns iaf isf borde jag ha kommit ihåg en sån glass :D

Jag har smakat den nya champagneglassen. Den var god! men jag visade inte lägg, antar jag är för gammal som gatan så de inte trodde jag var typ 17.....

Jag brukar få visa leg till och med när jag köper alkoholfritt på systembolaget men jag har inte heller haft några problem att få köpa den glassen. Tror faktiskt inte en butik kan neka någon under 18 att köpa en vara för att det 0,5 % alkohol i. Det är ju den alkoholhalten drycker som det står alkoholfri på brukar ha.

Jag brukar få visa leg till och med när jag köper alkoholfritt på systembolaget men jag har inte heller haft några problem att få köpa den glassen. Tror faktiskt inte en butik kan neka någon under 18 att köpa en vara för att det 0,5 % alkohol i. Det är ju den alkoholhalten drycker som det står alkoholfri på brukar ha.

Hur många glassar måste en fjortis äta för att bli full på klassfesten ;)

Jo men på alkoholfri öl så måste man vara 18 också.

Jag tror det är för företagets skull framför allt, att de inte ska bli anklagade för något om något händer.

*delvis kl*

Endast pga denna tråd :D var jag tvungen att prova Magnum specialaren... tyvärr blev jag inte imponerad. Den var inte äcklig men inte supergod heller. Jag lägger hellre kalorierna på annat, tex Ben&Jerry's.

*delvis kl*

Endast pga denna tråd :D var jag tvungen att prova Magnum specialaren... tyvärr blev jag inte imponerad. Den var inte äcklig men inte supergod heller. Jag lägger hellre kalorierna på annat, tex Ben&Jerry's.

Nu sitter jag här med champagne glassen. Lite spooky färg tycker jag men supergod :d:d:d:d:d. Visst det smakar ju faktiskt champagne :D

Gubben har provat champagneglassen. Blaskig, tyckte han och lite för bitter mot mitten, hade varit bra med något som bryter av så inte allt smakar samma.

Själv kan jag inte äta vanlig glass men jag har provat nya calippo bubbelgum. Usch. Hade inte tänkt mig att den verkligen skulle smaka tuggummi. Fel tänkt, GB, fel tänkt. Hade gärna ätit en halloncalippo.

Har även provat penisglassen, ser dock ingen enorm likhet med någon penis, har i varje fall aldrig sett en fyrkantig sådan, men kanske är jag bara tråkig. Förutom toppen med det felplacerade poppande godiset, så gillade jag glassen! Lagom storlek för en isglass och smakade lite twister utan mjuk kärna.

Nu blev jag lite fundersam, måste nog kolla med chefen hur vi ska göra med att sälja dom. Har inte fått några direktiv från GB om försäljningen av champagneglassen.

Jag har fått visa legg på ICA vid köp av alkoholfri glögg..

Fast den med jordgubb hette väl 77:an?

På glasskartan från -75 finns för första gången en krokantglass med jordgubb, 89an!

1975_big.jpg

Edit! Tar tillbaka det där med jordgubb, ser inte riktigt vad det står under. Kanske inte alls jordgubb utan någon annan smak?

Svartvinbärsrippel var det i 89:an. 77:an innehöll jordgubb.

Jag testade Cornetto King Cone Chochlate igår och den var god, men alldeles för stor ;)

Senast ändrad:

77:an var som en 88:a fast med jordgubb, och lanserades av Trollhätteglass året innan 88:an, dvs 1963. (Trollhätteglass gick senare ihop med GB). (Wikipedia)

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 215
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama