Årets nya glassar

Gammeln

Trådstartare
Så är dom äntligen här. När jag såg dom så föll jag direkt för Champagneglassen med Marc de Champagnesås :d:d:d. Jo ja tackar ja. Det var nått som hette duga. Ska genast kolla i affären om den finns för smakprov. Nån som provat den redan eller nån annan av dom nya. Hörde på radion att nån hade kallat en av glassarna för "dildoglassen" :o. Kommer ni att prova den ;)

Sv: Årets nya glassar

Jag är mest besviken att de vanhelgat 88:an med jordgubbsglass. Vansinne enligt mig. Låt 88:an vara som den är. Samma sak med daim, den blir inte ett dugg godare med så kallad jordgubb eller päron. Smakar bara än mer kemisk fuskglass.

Marc de champagneglassen har funnits i butik i flera veckor för jag har hunnit äta den flera gånger. Den ÄR god :d

Jag är mest besviken att de vanhelgat 88:an med jordgubbsglass. Vansinne enligt mig. Låt 88:an vara som den är. Samma sak med daim, den blir inte ett dugg godare med så kallad jordgubb eller päron. Smakar bara än mer kemisk fuskglass.

Men finns inte vanliga 88:an kvar då? Har svårt att tänka mig att de tar bort den och vad spelar det då för roll att det finns en variant till? Det är f ö inget nytt. På 70-talet fanns 89:an.

Personligen välkomnar jag alla försök att föra in mer fruktglass. Svensk glassmak tycks vara extremt likriktad. Vaniljbas (jag tycker vaniljglass kan vara på gränsen till äcklig) och sedan choklad i allt för stor mängd. Att man kan kombinera frukt och choklad tycks också gå glassmakarna förbi. En strut med jordgubbsglass får jordgubbssås/sylt, när brytningen med mörk choklad varit roligare. Som den ovan beskrivna champagneglassen. Champagnesås. Varför inte välja en annan smak som bryter bra mot champagne?

För att återgå till 88:an välkomnar jag en variant med jordgubb. Äntligen något om man vill ha en kombo av jordgubbar och choklad i lagom mängd (Magnum är oätbar pga för mycket choklad). Alla gillar inte vaniljglass!

För oss yngre gäller det att ha med legitimation om man ska köpa champagneglassen. Jag fick visa leg när jag köpte den glassen på macken!
Fast god var den :-)

Hur smakar chamnpagnesås?

Jag har inte testat glassarna ännu och dildoglassen kommer jag inte smaka. För den delen kallas den nog mer penisglassen! :p Med tanke på de namnen blir jag bara äcklad!

Däremot vill jag testa den med sådan sås, den ser cool ut. Och den nya Cornetton, om den inte innehåller nötter vill säga.

För oss yngre gäller det att ha med legitimation om man ska köpa champagneglassen. Jag fick visa leg när jag köpte den glassen på macken!
Fast god var den :-)

På riktigt? Alkoholhalten är 0,5%:p

Pop glassen såg ju inte klok ut och färgen med:wtf:

Pressbyrån kör med halva priset igen på GB så det blir till att äta en del glass nu!
Däremot är det lite oklart i reklamen om det bara gäller nyheterna eller även det ordinarie sortimentet, får se i butik sen vad dom säger.

Vad är skillnaden på den grå champagneglassen jämfört med den rosa som kom för ett år sen? Eller fanns inte den här kanske? Annars ser det ju bara ut som att de bytt färg, resten verkar vara samma.

Var tvungen att kolla igen, och den fanns visst kvar i original, så jag får lugna mig med mina protester.

Personligen ÄLSKAR jag fruktglass, allra helst i kombination med choklad. Men... den glassen som GB påstår smakar jordgubb smakar inte det minsta likt jordgubb i min mun. Det är stor skillnad på glass och glass, jag är inte heller något fan av vaniljglass, men i dessa glassarna tar de kemiska smakämnena inte över riktigt lika mycket i vaniljglassen som i tex jordgubbsglassen.

Utomlands smakar även GBs glass annorlunda, och nej det är ingen inbillning eftersom jag får problem med min astma av vissa glassar, och utomlands kan jag äta de flesta av GBs glassar, men i Sverige får jag problem direkt. Så på något sätt måste de skilja sig.

har provat dildoglassen och cheesecakecornetton. ingen av dom var nån höjdare. dildon var allmänt tråkig i smaken och det där smattrande godisen på toppen som jag annars gillar kändes bara felplacerad. kan däremot tänka mej att ungar kan tycka den är kul, flerfärgad isglass med godis. cornetton smakade bara sylt. sylten tog överhand och blev bara äcklig.

Ja, jag skrattade som en tok och kassören såg smått generad ut över att behöva fråga :D

Pressbyrån kör med halva priset igen på GB så det blir till att äta en del glass nu!
Däremot är det lite oklart i reklamen om det bara gäller nyheterna eller även det ordinarie sortimentet, får se i butik sen vad dom säger.

Då gäller det att ligga i :D

Vad är skillnaden på den grå champagneglassen jämfört med den rosa som kom för ett år sen? Eller fanns inte den här kanske? Annars ser det ju bara ut som att de bytt färg, resten verkar vara samma.

Fanns det en rosa champagne förr

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 215
Senast: ako
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Obs. Känsliga läsare varnas – detta inlägg kommer att handla om mens. Läs ej om du tycker att det är äckligt. Och om du ändå läser...
Svar
0
· Visningar
537
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
5 237
Senast: sweet_extraa
·
F
Övr. Hund /Vet att vissa har läst den/ vill varna kännsliga!! Värt att läsa för alla hundägare, eller blivande hundägare!! Hur kunde du...
Svar
9
· Visningar
1 221
Senast: Haukur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Höstföräldrar 2023
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Textiltvätt/mattvätt?

Hund, Katt, Andra Djur