Årets nya fölungar!

ameo

Trådstartare
Moderator
Vi samlar ALLA årets nyfödda i den här tråden!
Foton, presentationer och RUBBET i detta ämne!

PÅ mångas begäran:
UNDVIK gratulationer och inlägg typ "Åh, vad söt" här. Tråden kommer bli låååång ändå, så vi håller oss till fakta, foton och presentationer!

NAMNFÖRSLAGsfrågor lägger vi på Gnägg!

(tråden kommer rensas på nämnda oönskade typ av inlägg med jämna mellanrum, ALLT kastas i papperskorgen...)

Och Du! Kom ihåg att göra eventuella foton SMÅ, så att även modemanvändare kan öppna tråden!
(vi FINNS fortfarande...)

Senast ändrad:
Sv: Årets nya fölungar!

Nu har äntligen vårt lilla föl kommit ut. 8 dagar över tiden 01.30 inatt kom det en såååå sött palominohingst.
Har bilder på fölis men vet EJ hur jag får in de här.
Petra

Jag tycker att det är så tomt och trist i den här tråden och själv får jag nog vänta en månad till, så jag tänkte tjuvstarta med en gudomlig liten sötnos.

Nerissa är född i slutet av januari på European Training Center i Belgien. Hon är ett arabiskt fullblod, e: Premier (Monogramm x Premiera) u: Necessa (Pers x Nianka). Uppfödare är Ingela Gyllenkrok i Genarp.

Den lilla sötnosen är för övrigt 3/4 syster med min blivande fölis. Samma pappa och samma mormor. Hon är dessutom halvsyster med mitt avelssto Narzeczona som också är undan Necessa. :love: :love:

nerissa1.jpg

nerissa2.jpg

nerissa.jpg

Copyright Johanna Ullström, European Training Center

Längtande hälsningar

Carina på Silver Arabians

Jag har i och för sig lagt några bilder på Gnägg tidigare, men här kommer några till

Sussie_2weeks_1.jpg

Sussie_2weeks_2.jpg

Sussi_6days_1.jpg

Det är ett stoföl från stofamilj 46 e. For Feeling-Concorde

På de två översta bilderna är hon två veckor gammal och på den nedersta är hon sex dagar.

Här är min tjej :
Billie Jean som är född 11 februari.
Hon är korsning Irish Cob/varmblodstravare.
shoebox.msnw

QA Arabians i Genarp har än så länge fått 3 fölungar, den sista ska komma vilken dag som helst :smirk:

stoföl e.Om el Extreem u. Berninna
hingstföl e.Authentic Shaji u.WW Korona
stoföl e.Authentic Shaji u.Bernatka

Inatt fick vi årets första stoföl (har två hingstar tidigare)
En stor välskapt fullblodsflicka efter Pennekamp u. Too the queen. Extra roligt eftersom det var TTQ's mamma som kastade natten innan.....

Vi har fått 2 fina stoföl här, ett litet skäcksto e Hamilton-Ico-Marcus och ett brunt e Lord Sinclair III-Rubinstein-Voltaire.

Det blev en hingst, fux, bls, tre vita strumpor. (Pappa svart, moder fux med liten

stjärn). Stoet gick en vecka över tiden, inga vaxproppar, svettning eller liknande. Har alltid haft vaxproppar vid tidigare fölning.
Avkomman rent fullblod e. Black Diamond u. Sunshine.

Det blev en hingst till, mbr, med 4 vita sockor

e. Black Diamond XX u. Summerbloom XX

Snälla ni som har fått föl. :bump:

Om ni kan sätt in bilder! Jag är sååå nyfiken på de små liven. :love:

Nu äntligen har hon kommit, 01.50 gick vi ut i stallet och möttes av en nyfödd gnäggning. Mamma Spader Madame är helnöjd :bump: Lilla Nikita S.M. är en pigg och glad fölunge, hon fick ut å gå i vårsolen bara 11timmar gammal :banana:

1foal05.gif
2foal05.gif
foal05.gif

I morse kom föl nr 3, ett mycket långbent och elegant svart stoföl e Stravinsky**-Royal Diamond.
Tyvärr kan jag inte sätta in bilder.

I morse kom vårat underverk!
beräknad till den 28 mars. Ett Friskt, kry och busigt litet sto föl. :love:

mamman hade klarat det helt själv, men vi missade fölningen :cry:

När vi kom ut i morse var det nog precis klart.. stod och diade, och mamman hade slickat rent den!

Jag kommer att titta ihjäl mig på den lilla :)

klockan 6 imorse föddes lilla rio(antagligen kommer han att döpas till det)... bilden är tagen vid 12 någon gång, så han är ganska så exakt 6 timmar på bilderna!
stam: Rubinrot 1033-Chirac 611
JMRRPOJPCNMOK.jpg
JMRRPOHRKPNPE.jpg
JMRRPOIQGOMRQ.jpg
JMRRPOLMJRPOI.jpg

15 dagar över tiden.... :crazy:
Pendlat i flera omgångar, och helt klart då visat att det skulle bli hingstföl... ;)
Nu på morgontimmarna, trots idogt övervakande, så ploppade ett vackert brunt stoföl ut! Mamma häst lurade oss människor grundligt.... :crazy: :D :bump: :d :love:
Själv sitter jag på jobb och bara våndas över att få komma hem och se underverket... :love:

Allt har gått bra enligt rapport....mor och dotter mår toppen.

Pappa är Milagro (PL) FA104/89-91
Mamma är Louizaah FA268/91 ue. Bomarc US
Idel, ädel gammelpolskt blod.....

Mer info, bilder o.s.v. kommer...
mvh
Carina på Cesam Arabians

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

• Låst
Avel Här presenterar vi våra föl, gärna med foto! Skriv gärna ras och härstamning också, det brukar många vara nyfikna på! (men låt bli att...
15 16 17
Svar
334
· Visningar
111 959
Senast: Iglatjarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Födda -21