Årets LAG SM PONNY

V

viktory

Nu finns det bestämmelserna för årets Lag SM Fälttävlan ute på nätet. Max 3 D ponny (minst 2)och max 2 C ponny (minst 1) skall ingå i laget;)

Sv: Årets LAG SM PONNY

Riktigt bra regler har de tåtat ihop denna gång tycker jag :bow:

Har också en Kat I ponny :laugh:

Trodde aldrig vi skulle ta oss runt en LA, men ponnyn visade var skåpet ska stå och nollade två rundor direkt :love:

I torsdags var vi på terrängträning i Dagstorp och han bara klippte allt på direkten, och idag var vi på dressyrtävling och vann både LB:1 och LA:1. :)

Grattis! Allt går om man bara vill :laugh:

Idag har dotter hoppkvalat kat II ponny med sikte på lagSM och championat :bump: en gammal räv som många av er kommer att känna igen och :love:

bettibets.

javisst. allt går om man bara vill. och det är faktiskt du som lärt mig det ;)

en gammal kat II ponny i ert område som ska vara en "gammal räv"..
Kul att se att han kommer få härja på banorna igen ;)
Mkt fin ponny.

Nu finns det bestämmelserna för årets Lag SM Fälttävlan ute på nätet. Max 3 D ponny (minst 2)och max 2 C ponny (minst 1) skall ingå i laget;)

max 3 kat I ponnier och max 2 kat II ponnier är det väl? Inte kat D o C. :eek:

Som sagt, skåningar - vem utmanar resten av landet tillsammans med oss?

Hur går det för klubbarna i Sverige, får ni ihop några lag?

Behövs det så kan vi vara med, men vi har redan ett stort meeting en bit bort helgen innan, så jag klarar mig utan plats också :angel: har ev en kompis med Kat II ponny också, säker ponny men brukar tyvärr få väldigt dåligt betalt på sin dressyr...

Känns så :crazy:

Tävlar för en ft-klubb. Vi lär inte få ihop ett lag... Hur många kat 2 ponnyer finns det på Lätt nivå? :confused: Man vill ju att det ska vara två säkra ekipage om man skall ända till Gotland...

Frågan igen... hur många får ihop lag som det ser ut just nu?

Känns så :crazy:

Tävlar för en ft-klubb. Vi lär inte få ihop ett lag... Hur många kat 2 ponnyer finns det på Lätt nivå? :confused: Man vill ju att det ska vara två säkra ekipage om man skall ända till Gotland...

Frågan igen... hur många får ihop lag som det ser ut just nu?

Näe just så är det, hur många kat II ponnier tävlar FT över huvud taget mer??? Vet att en hel klubbs B-ponnier gick över till banhoppning efter regeländringen... Bl a några som var högt plac. på SM förra året :crazy::crazy: Så det blir nog inte så lätt att skrapa ihop ett lag i år.

Sen har vi ju avståndet --- Gotland, avskräcker nog en del tyvärr om man ska köra med bil/släp, dra med sig hela familjen och sen inte ha en någorlunda säker ponny..

Eller hur, det är riktigt mycket pengar som krävs för att komma till Gotland... Om man ska dit vill man ha ett någorlunda säkert lag.

Jo, nästan inga kat 2 ponnier. Att då kräva att de ska vara med känns jättekonstigt. Sedan skulle iallfall våran klubb vilja ha två, för hur schyst är det att lägga ansvaret på en liten kat 2 ryttare? Det blir en stor press om den skall axla hela kat 2 ansvaret... Synd om det inte kommer många lag till start, det brukar ju annars vara en liten folkfest...

:banana:Vi jobbar i alla fall på det :banana:

Jag tycker tänket är rätt att man skall få med dom små också, premiera de klubbar som jobbar på återväxten:bow:
Istället för att tjura för en förändring som gör att barn tävlar med barn (II-13) och ungdomar mot ungdomar (II-18) istället för att 9 åringar tävlar mot 18 åringar. Om man bara rider fälttävlan för att rida SM så vet jag inte om tappet är nån större förlust :devil:

Sen vet jag inte om det blir så förfärligt dyrt med Gotland, idrottspriset är ju subventionerat och de flesta har hyfsat nära i.o.m att man kan åka antingen från Oskarshamn eller Nynäshamn. Vi har arrangörer av SM på fastlandet i färskt minne som passat på att ta hutlöst:eek: betalt

Jag håller med dig, såklart kat 2 också skall få ställa upp!
Men nu när det är en sådan stor brist på dessa ekipage, varför då tvinga klubbarna att ha med det.
Det lär ju inte direkt bli mycket lag.. vilket iallfall jag tycker är synd.

Sen vet jag inte om det blir så förfärligt dyrt med Gotland, idrottspriset är ju subventionerat och de flesta har hyfsat nära i.o.m att man kan åka antingen från Oskarshamn eller Nynäshamn. Vi har arrangörer av SM på fastlandet i färskt minne som passat på att ta hutlöst:eek: betalt

Tack :bow: Äntligen någon som faktiskt inte ser Gotland som världens ände!
Det är precis som du säger, man kan ju välja att åka från antingen nynäs eller oskars vilket gör att körsträckan inte blir så enorm som när man tex måste köra från hofors till dagstorp...
Hästarna står faktiskt bättre också när de står stilla på båten istället för att hela tiden behöva parrera när man kör.

Det som jag gillar med båtresorna också är att man får en sammahållning, man sitter och snackar tillsammans och umgås. Jag tror att det har bidragit mycket till den sammanhållning som varit mellan gotlandsryttarna under åren. Även om man inte rider för samma klubb så har det barit en otroligt fin sammanhållning :love:
Föräldrar/ryttare slipper ju köra också vilket är j*vligt skönt ibland. Att knata omkring på båten är väldigt mycker skönare än att sitta bakom ratten de timmarna istället!

Hoppas några kan få ihop lag och ta sig hit till oss :banana:

Håller förövrigt med Betti om att det är skoj att klubbar med kat II ryttare premieras. Det är ju de som är framtiden :laugh:

Missförstå mig inte, jag vill absolut att kat II ponnierna skall med till Gotland, däremot kanske man skulle sett till att inte hårddra reglerna med 3+2... Istället kanske man skulle ha gett kredit med t ex. straff- avdrag för kat II ponnier men tillåtit ett lag att bara bestå av kat I som får det svårare straffmässigt.. ;)

Gotland avskräcker inte i den meningen, men ta den ryttaren som kanske startar sin första/andra säsong, blir tillfrågad men som kanske inte har så hängivna galna föräldrar som tjugo ggr per dag från oktober månad kollar internet om den preliminära tävlingsterminen kommit ut...:angel::angel: o bara vill!!!!!

Den ryttaren kanske har det svårare att övertala sina föräldrar att det här är en mkt bra semesteridé dit alla semesterpengar skall gå.
Själva försöker vi få ihop ett lag med näbbar o klor.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under en SM-tät vecka gick förstaplatsen i Folksam lag-SM i fälttävlan för ponny till Norrby Ryttarsällskap.
Svar
0
· Visningar
159
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är en SM-späckad vecka. Utöver SM-veckan i Västerås, där nya mästare utses i såväl distansritt som working equitation, så bjuder de...
Svar
0
· Visningar
153
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hela 21 lag kom till start när lag-SM för ponny avgjordes hos Ljuslingsbackens Fälttävlansförening. Förra årets silvermedaljörer...
Svar
0
· Visningar
113
·
Tävling Hej! På vilken nivå är dressyren och hoppningen på fälttävlans SM? Jag har försökt läsa mig till det, men förstår det som att...
Svar
1
· Visningar
1 321
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden

Hund, Katt, Andra Djur