Årets första utställning inplanerad

Gnist

Trådstartare
Och det blir Gideå 10 februari, med Rix och Cujo. Därefter blir det nog Åsele med Tinka. En av sönerna ska ställas där och vi tyckte det skulle vara kul att åka upp och kika och då kan man ju lika gärna passa på att ställa ut :D

Därefter blir det väl Vännäs och några till innan världsutställningen, dit jag planerar att åka med 6 hundar av 3 olika raser :eek: ;)

Har inte riktigt kollat upp vilka fler utställningar som är i sommar/höst, men några till blir det nog + att jag inbillar mig att lilla fauven ska viltspårsmeriteras här i sommar också...

En del olika jaktpov lär det också bli + att Molly och Cujo också ska meriteras vidare i viltspår och gärna också hinna gå särskillt älgspårsprov, så att det är avklarat inför vidare jaktprovsmeritering.

Just nu är ju de flesta hundarna lite ur form, eftersom jag varit gipsad senaste 1½ månaden och maken åkte ju på sorkfeber dessutom, men blev fri gipset idag ( :banana::bump::banana:) så nu ska träningen sätta igång igen för Rix och Cujo. Molly tar jag det lite lugnare med, då hon är tänkt ska valpa i början av februari om det går som tänkt.

Sedan är det ju lite allmän träning och lydnad med hundarna, så att de är i bra form på alla sätt och vis inför världsutställningen. De lär knappast ta någon titel, men det skiter jag fullständigt i faktiskt :D

Det är bara kul att fara ner och vara med på det evenemanget tycker jag :p

Vad har ni för lösa planer inför det nya året??

Sv: Årets första utställning inplanerad

ska du inte till sundvall? där är ju 2 utställningar i år!!
vart bor du?? har för mig att du bor i norrland va?

Jo, jag lär åka till sundsvall i oktober, som vanligt :p

Ska även till Stöndar, Ånge, Östersund, Backe och säkerligen några fler :D

Frågan är ju hur mycket det kommer att krocka med de jaktliga proven..

Just nu är planerna att Leia ska valpa i början av februari :banana:

Sen får vi se hur snabbt hon kommer i kondition igen men det som är planerat är iaf:

10/5 Larv/Skara

26/6 Oslo eller Borås (bra domare på båda)

2/7 SSPK Almare Stäket

3/7 World Dog Show

Sen vill jag se lite vad det är för domare på de andra utställningarna. Kommer säkert att ställa på några till, framförallt rasklubbens utställningar. Har förhoppningsvis en lite valp att börja ställa då också.

Har även tänkt starta ngn lydnad med Leia. Nikita har gjort sitt på utsällningarna nu och får ägna sig åt sånt hon tycker är roligt istället.

:angel::angel:
de finns möjligtvis inget rum att hyra av dig under worlddog show?? är utan boende :angel::angel:

Vem/vilka anordnar den i Gideå? Den har jag missat..

Ska du inte gå på nordichallen i maj? Dit ska jag..

Senast ändrad:

Min första utställning för i år o första officiella blir i Malmö i mars, tror sen jag ska ställa i Hässleholm o sen får jag se hur de ser ut i sommar.
Men utställningar här i Skåne blir det.

Jag vill också åka på utställning,:mad: men har ingen "utställningsbar" hund, bara en kastrerad, oduglig jämte (men som sambon säger: Allt du är, är snygg fast för hög) och en petit basset griffon vendeen som är för liten och sned i bettet. Nästa år har här kanske kommit en ny hund i huset, det är ju sambon som bestämmer och han har börjat kolla runt lite.

Den första för oss blir Malmö 15/3, sen får vi se vilka det blir efter det. :)

Våra peliminära planer är:

Inoff som träning:
24/2 Timrå ridhus, Matfors bk
3 maj Härnösands bk
5 maj Timrå bk
19 maj Driv-in Sundsvalls bk

Officiella:
24-25 maj Sundsvall vnkk
Ev 2/7 circuit och/eller WDS
3-4 oktober Sundsvall vnkk

Andra utställningen blir en inoffare i Timrå, för fauven. Han behöver nog träna lite innan allvaret börjar i sommar :D

Andra utställningen blir en inoffare i Timrå, för fauven. Han behöver nog träna lite innan allvaret börjar i sommar :D

Den som Matfors bk anordnar 24/2 i Timrå ridhus? Dit ska jag o en kompis åka med våra hundar. Träning inför den större i Maj.. :D

Den som Matfors bk anordnar 24/2 i Timrå ridhus? Dit ska jag o en kompis åka med våra hundar. Träning inför den större i Maj.. :D

Japp.. Åker dit med fauven, då han är den enda som aldrig blivit utställd = behöver träningen :D

Kul en sån har jag aldrig sett? Är de vanliga häruppe? Eller tror du att du blir ensam i klassen precis som mig? Kan ju hända att någon fler än jag har dsg men betvivlar det..

Nej, de är inte vanliga här uppe, men jag vet av en till i relativa närområdet (6 mil härifrån) som tingat på en fauvevalp :bump:

Vi kan väl kanske träffas en sväng där nere då??

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka