Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Inatt kom han! Missade dock fölningen precis, när man kom ut halv två stod det ett litet föl vid sidan om. han är lite roligt tecknad, svart svans och pannlugg, sen har han dessutom en svart hov också och lite svart tecknad på ballarna.
Pappa: J.J Bar King
Mamma: Joanna TrollPonny
Beräknad fölning : 1:e maj (330 dygnet)
Fölning : 18:e Maj
Namn : Ringo Bar http://zillax-89.magix.net/userwebsite;jsessionid=4g23snj62ip5u.omaasp32?act=15&pos=8
I måndagskväll kom första fölen här och då blev det två stycken på en gång, först fick mitt uppstallade sto ett stoföl och sen 23.45 fick även mitt ena sto ett stoföl, kan nämnas att båda stona gick över, så vi var rätt säkra på hingstföl. Ett sto kvar nu så det blir säkert en hingst...
Cittadella e Rotspon-Atlantic Boy xx-Rebell Fortuna xx
Nu har Ronja fölat på 345:e dygnet efter en månad av ständigt övervakande!
Mitt på eftermiddagen utan några som helst tecken eller förvarningar.. Vi ser att hon lägger sig ner i padocken och något sticker ut där bak
Hon föddes i sanden så vad passar väl inte bättre en namnet Zahara af Ljungby
Hon är e: Zeb (Hbl) u: Ronja ue: Notariat ox, är svartskäck och alldeles underbar
Bilder finns på: www.dropshots.com/Zahara
Sådärja, då var årets andra och sista fölunge också ute! Hippotekets Esska har fått ett mörkbrunt stoföl e Zeb RS 438!
I hagen nu mitt på dagen, medan vi var i affären och handlade. Och jag kan säja att när jag åkte 2 timmar innan så såg hon inte riktigt SÅÅ färdig ut... Men vi kom precis när hon krystat sista gången, bakbenen var kvar inuti. Och "supporterklubben" stod runtomkring och tittade nyfiket på fölet!
06:15 den 17/5 fick jag en mycket pigg och företagsam liten fölunge. Från att stoet börjande att krysta till fölungen var ute ca 2-3 minuter, fölis stod upp efter 15 minuter och diade själv utan hjälp efter 25 minuter. Jag hann knappt med....
Detta var det 9 : de raka hingstfölet.... när ska stona börja komma?
Navara ND e.Nactus u.Bitte Schön ue.Phaeton Fux med 4 vita, tokig bläs, vul och en pytteliten bukfläck.
Om någon vill förbarma sig över mig och lägga ut en bild får ni gärna PM:a mig!
Så kom då vårt andra och sista föl för i år. Mamman visade inga tecken förutom vääldigt lösa bäckenband och efter en natts vakande fölade hon på 334dgr imorse (den 19 maj) vid klockan sex. Det blev en superpigg liten fuxhingst med stjärn som stod på benen före sin mamma. Sötingen är e. Mökkur fra Varmalaek och u. Pytla fra St. Sognstrup och såklart en islandshäst.
Den 14 Maj kl 02.30 så födde Negrita ett litet fint hingst föl. allt gick bra och både mor och son mår jätte bra.
På korten är han bara några timmar gammal.
Han har fått namnet Fighter och är E: Frej 11568 U: Negrita 23-000118 UE: Raket 11538
Clipper Queen smet före i kön. Vilket vi också visste. Hon
hade läckt och drällt mjölk i ett par dagar så vi fick åter en gång norpa lite råmjölk i frysen.
Ungen är hur stor som helst och jättepigg. Lite krokig även denne men det fixar sig.
Clipper Queen e. Mack the Knife här med hingstföl efter Enjoy Lavec.
Fortfarande är det Cocktail som skulle föla men jag tror att kanske Speedy hinner före. Speedy ska igentligen föla den 6:e juni.
Håll i så fall tummarna att det går bra.
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.