Arende av 4 boxar samt betesmark

O

osueco

Vi har nyligen tagit över en hästgård, men har inte själva några hästar. Undrar om ni tror det är möjligt att arendera ut 4 boxar samt betesmark?

Är det bäst att annonsera här, eller hur går man tillväga?

Mvh,
Anders

Sv: Arende av 4 boxar samt betesmark

Självklart kan arrendera ut både stall och bete/hagar. Du kan ju annonsera på Bukes radannonser, i lokaltidningen eller i affärer. Tänk bara på att utforma ett ordentligt kontrakt - vad som ingår, när betalning ska vara inne, uppsägningstid osv listan kan göras hur lång som helst. Har en granne som hyr ut 2 boxar + bete/hagar eftersom hon inte har hästar själv. Vad som är rimligt som hyra är svårt att säga eftersom tillgång/efterfrågan styr + om det finns ridvägar/ridbana/ridhus i närheten.

Liknande trådar

Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 595
Senast: skogaliten
·
Hästmänniskan Jag har nyligen köpt en häst som nu gått på lösdrift i några år. En 8-åring som senast stod på box vid typ 4-5 års åldern. Ägaren säger...
Svar
19
· Visningar
2 240
Senast: Tilde789
·
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 820
Senast: Fiorano
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 779
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Para ihop katter ibland?
  • Hemlösa hundar ökar