K
Konie
Hörde om en "förening" som håller hästar åt staten eller dyl. som de har ute på foder. Gäller tydligen Ardenner & Nordsvensk. Var hittar jag info ????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns fel så betalade men en engångssumma på ca 1100:- för att få hem hästen på (livstids)foder.
QUOTE]
Aha!
Det var 10 år sedan jag hade den första kontakten med honom.
Inte för att få hem en häst via stiftelsen utan jag ville utröna vilken ras som var "bäst" av nordsvensken och ardennern!
Så antingen minns jag fel eller så har dom ändrat reglerna.
Däremot trodde jag inte att dom släppte ifrån sig hästarna. Dvs jag trodde inte att ägarskapet kunde gå över till någon annan.
Man kunde säga upp avtalet efter hur lång tid som helst men då skulle hästen gå vidare till en ny, av dom granskad, fodervärd.
Det var en massa regler om man ville ta föl om man hade ett sto..att det inte fick säljas ute på vanlig annons heller...?
Aha!
Det var 10 år sedan jag hade den första kontakten med honom.
Inte för att få hem en häst via stiftelsen utan jag ville utröna vilken ras som var "bäst" av nordsvensken och ardennern!
Så antingen minns jag fel eller så har dom ändrat reglerna.
Däremot trodde jag inte att dom släppte ifrån sig hästarna. Dvs jag trodde inte att ägarskapet kunde gå över till någon annan.
Man kunde säga upp avtalet efter hur lång tid som helst men då skulle hästen gå vidare till en ny, av dom granskad, fodervärd.
Det var en massa regler om man ville ta föl om man hade ett sto..att det inte fick säljas ute på vanlig annons heller...?